• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403032013116
  • خبرنگار : 50200

بسته خبری پلیس مازندران؛

از توقیف ۴۷ موتورسیکلت متخلف در جویبار‏ تا دستگیری عاملان توهین به مقامات در گلوگاه

از توقیف ۴۷ موتورسیکلت متخلف در جویبار‏ تا دستگیری عاملان توهین به مقامات در گلوگاه

ایسنا/مازندران توقیف ۴۷ دستگاه موتورسیکلت متخلف در جویبار‏، انهدام باند ۶ نفره سارقان وسایل نقلیه ‏در ساری، دستگیری کلاهبردار ارز دیجیتال در بهشهر ‏و بازدداشت اراذل و اوباش سابقه‌دار در بابل از مهمترین اخبار پلیسی و انتظامی مازندران در ۲۰ خردادماه است.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از توقیف ۴۷ دستگاه موتورسیکلت متخلف و فاقد پلاک و مدارک در این شهرستان خبر داد و در تشریح جزئیات این خبر گفت: طرح پیشگیری از سرقت و مقابله با سرقت خرد با محوریت مبارزه با سرقت و سارقان سابقه‌دار توسط ماموران انتظامی جویبار به مرحله اجرا در آمد.

عبداله اکبری با بیان اینکه تیم‌های عملیاتی پلیس در اقدامی مقتدرانه ۴۷ دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک را در این راستا شناسایی و توقیف کردند، افزود: درصد بالایی از جرائم و سرقت‌های وقوع یافته این شهرستان مرتبط به موتورسیکلت سواران است و موتورسیکلت‌های توقیف شده با انجام هماهنگی‌های قانونی به پارکینگ منتقل شدند.

انهدام باند ۶ نفره سارقان اماکن و وسایل نقلیه در ساری

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از کشف اموال مسروقه و دستگیری سارقان و مالخران به ارزش ۱۳ میلیارد ریال در شهرستان ساری توسط کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی مازندران خبر داد.

علی قیصری با اشاره به اجرای طرح برخورد با سارقان اماکن دولتی، منزل و وسایل نقلیه، افزود: با اقدامات گسترده فنی و علمی، همکاری‌های مردمی و تحقیقات میدانی، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت، پس از شناسایی متهمان با هماهنگی قضایی و با رعایت موازین شرعی و قانونی وارد عمل شدند.

قیصری افزود: در این رابطه ۶ متهم دستگیر و سارقان مورد نظر طی اقدامات تخصصی فنی بعمل آمده، به بیش از ۱۵ فقره سرقت اعتراف کردند که ارزش آن‌ها بیش از ۱۳ میلیارد ریال است.

دستگیری سارقان زورگیر در آمل

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری ۵ سارق زورگیر سابقه‌دار در این شهرستان، خبر داد و با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام وقوع سرقت و زورگیری در شهرستان آمل، بررسی موضوع خبر در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

مجید باقری  با اشاره به اینکه ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ با انجام تحقیقات پلیسی ۵ متهم سابقه‌دار در امر سرقت و زورگیری را شناسایی و با هماهنگی قضایی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند، گفت: متهمان در تحقیقات انجام شده به چند فقره سرقت منزل، سیم و کابل برق و زورگیری از شهروندان بوسیله اسپری فلفل و قمه در شهرستان آمل اعتراف کردند.

وی افزود: متهمان که از افراد سابقه‌دار نیز هستند پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری کلاهبردار ارز دیجیتال در بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری فردی که اقدام به کلاهبرداری و فروش رمز ارز دیجیتال به یکی از شهروندان کرده بود، خبر داد و اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی برفروش رمز ارز دیجیتال به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال توسط فردی ناشناس، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

علی‌اکبر قلی‌پور با بیان اینکه پس از اخذ اظهارات شاکی و با بررسی فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی، متهم شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر شد، گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد اما پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، اعتراف کرد.

قلی‌پور ادامه داد: متهم در تحقیقات پلیسی اظهار کرد با توجه به اینکه شاکی همکارم بود و آشنایی با نصب برنامه در گوشی نداشته است از من خواست تا برنامه‌ای برایش نصب و ایجاد کاربری کنم و چون به رمز او دسترسی پیدا کردم، وسوسه شدم و از این طریق اقدام به فروش رمز ارزهای ایشان به مبلغ  یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کردم.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضایی از شهروندان درخواست کرد: رمز کیف پول و حساب خود را هیچگاه در اختیار کسی قرار ندهند.

وی افزود: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی پاسخگو به شهروندان و کاربران به نشانی www.cyberpolice.gov.ir  است.

دستگیری عاملان اهانت و توهین به مقامات کشوری در گلوگاه

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری عاملان اهانت و توهین به مقامات کشوری و لشکری در شبکه اجتماعی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در پی اهانت و توهین به مقامات کشوری و لشکری در خصوص شهادت ریاست جمهور و همراهانش در شبکه اجتماعی توسط افرادی، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

محمود کلوانی با بیان اینکه ماموران پلیس فتا شهرستان گلوگاه با رصد فضای مجازی با انجام تحقیقات پلیسی، ۳ نفر از متهمان این پرونده‌ را شناسایی و دستگیر کردند، تصریح کرد: متهمان برابر ادله و مستندات جمع‌آوری شده به بزه ارتکابی خود اعتراف و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

کلوانی در پایان افزود: پلیس با کسانی که بخواهند امنیت اقشار مختلف جامعه را به خطر بیندازند، برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری ۳ شرور سابقه‌دار که موجب سلب آسایش شهروندان شده بودند، خبر داد و با بیان اینکه این افراد در یکی از مناطق شهر اقدام به درگیری و ضرب و جرح کرده و موجب سلب آسایش عمومی شده بودند، گفت: ماموران با شناسایی متهمان و پس از انجام هماهنگی‌های قضایی در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی، موفق شدند اوباش سابقه‌دار که قصد متواری شدن از استان را داشتند، دستگیر کرده و جهت بررسی بیشتر به دادسرا انتقال دهند.

علی داداش‌تبار با اشاره به اینکه متهمان اختلاف ملکی را علت حمله و درگیری اعلام کرده بودند، افزود: پس از اخذ اظهارات، متهمان به جرم ارتکابی اقرار کردند که با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی و هر ۳ متهم با قرار تامین مناسب روانه زندان شدند.

وی خاطرنشان کرد: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و پلیس با افرادی که امنیت شهروندان را به خطر اندازند و نظم عمومی را برهم بزنند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۴:۱۷

خدا حفظ کنه پلیس ایران رو الهی آمین مخصوصا از تبلیغات منفی علیهش