• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403031309099
  • منبع : نمایندگی مازندران

اخبار انتظامی مازندران

از دستگیری شکارچی غیرمجاز تا کشف ۹ کیلو تریاک در بابل

از دستگیری شکارچی غیرمجاز تا کشف ۹ کیلو تریاک در بابل

ایسنا/مازندران فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگیری شکارچی غیر مجاز و کشف یک قلاده خوک در منطقه جنگلی لاویج آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد امینی با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر شکارحیوانات جنگلی در لاویج ، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پاسگاه لاویج قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پاسگاه لاویج با انجام اقدامات اطلاعاتی فرد شکارچی را که با خودرو پیکان وانت در حال متواری شدن از محل بوده با هماهنگی قضائی خودرو را توقیف و متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ امینی در ادامه از کشف یک قلاده خوک شکار شده در بازرسی از خودروی توقیفی خبر داد و بیان کرد: ماموران در این اقدام راننده خودرو را با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان نور تاکید کرد: شهروندان هر گونه اخبار در مورد شکار غیر مجاز را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

اجرای طرح دستگیری سارقان و مجرمان در مازندران

رئیس پلیس آگاهی استان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری ۱۲ سارق در شهرستان های سطح استان خبر داد.

سرهنگ کارآگاه علی قیصری در بیان جزئیات این خبر گفت: به منظور کشف و پیشگیری از وقوع جرایم سرقت، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مجرمان سابقه دار، متخلفان نظم و انضباط اجتماعی توسط کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح، کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، گشت‌زنی های محسوس و نامحسوس، ۱۲ متهم که سابقه سرقت و محکومیت متواری را در پرونده خود داشتند در مخفیگاهشان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ قیصری در ادمه بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، مقادیری کالای مسروقه شامل وسایل نقلیه، اقلام مخابراتی و لوازم و وسایل سرقتی نیز کشف شد.

رییس پلیس آگاهی استان مازندران با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند،خاطرنشان کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح‌ها، افزایش احساس آسایش و امنیت شهروندان، همچنین کاهش جرایم بخصوص سرقت در سطح حوزه استحفاظی است.

کشف پرونده سرقت به عنف ۳۹ میلیاردی در نوشهر

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر گفت: با سرعت عمل پلیس ۴ متهم به سرقت به عنف ۳۹ میلیارد ریالی در کمتر از ۳ ساعت در آن شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ علی اکبر درویشی  در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع یک فقره سرقت به عنف، بلافاصله ماموران انتظامی شهرستان نوشهر برای بررسی موضوع به محل وقوع جرم اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه ماموران در بررسی های نخستین پی بردند که یک فقره سرقت به عنف به دلیل وجود اختلاف حساب قبلی میان دو طرف صورت گرفته است، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی پس از بررسی های دقیق دریافتند که ۳ زورگیر با حمایت مالی طرف حساب شاکی با یک قبضه اسلحه شکاری وارد منزل مال باخته شده و با تهدید مبلغ ۳۹ میلیارد ریال چک در وجه حامل را از وی دریافت و بلافاصله از محل متواری شدند.

سرهنگ درویشی  تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده با بررسی سرنخ های موجود، عامل اصلی وقوع جرم و ۳ همدست وی را شناسایی و با هماهنگی قضایی در مدتی کمتر از ۳ساعت پس از وقوع جرم، دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر با اشاره به دستگیری هر ۴ متهم در اقداماتی مجزا با هماهنگی قضایی، خاطرنشان کرد : متهمان پس از اعتراف به جرم خود، با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی توسط ماموران به دادسرا معرفی و سپس به دستور قاضی پرونده به زندان معرفی شدند.

سرهنگ درویشی در خاتمه ضمن بیان اینکه ماموران از متهمان ۴فقره چک صادرسرقتی به مبلغ ۳۹میلیارد ریال و یک قبضه سلاح شکاری را که از آن برای تهدید مالباخته استفاده شده بود را کشف کردند، اذعان کرد: اطلاع رسانی به موقع در مورد وقوع جرم به پلیس از طریق سامانه ۱۱۰ دلیل اصلی دستگیری متهم توسط همکارانم در کوتاه ترین زمان ممکن در این ماموریت است.

دستگیری عامل چاقوکشی در کمتر از ۲ ساعت در ساری

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از وقوع نزاع و درگیری با سلاح سرد و دستگیری عاملان چاقوکشی در کمتر از ۲ ساعت، خبر داد.  

سرهنگ عبداله حسن زاده در تشریح این خبر اظهار کرد: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد نزاع و درگیری با سلاح سرد در شهر ساری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری۱۱ این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان ساری بلافاصله در محل حاضر و طی بررسی انجام شده مشخص شد طی درگیری بین ۲ شهروند یکی از طرفین درگیری بوسیله سلاح سرد بشدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: با توجه به اینکه متهم به چاقوکشی از محل متواری شده بود، ماموران با انجام تحقیقات میدانی عامل چاقو کشی را در کمتر از ۲ساعت شناسایی و طی هماهنگی قضایی در اقدامی ضربتی وی را دستگیر کردند.

سرهنگ حسن زاده با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، تاکیدکرد: پلیس با هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم و امنیت عمومی به شدت برخورد کرده و اجازه نخواهد داد عده‌ای هنجارشکن با اعمال مجرمانه خود نظم عمومی جامعه را برهم بزنند.

توقیف ۴ کامیون حامل ۶۰ تن شن و ماسه قاچاق در تنکابن

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از توقیف ۴ خودروی کامیون حامل ۶۰ تن شن و ماسه قاچاق و دستگیری ۵ متهم خبر داد .

سرهنگ بهادر دیلمی در تشریح این خبر، اظهار کرد: ماموران انتظامی تنکابن در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه در این شهرستان توسط افرادی سودجو و فرصت طلب، بررسی موضوع را با پوشش مناطق از پیش شناسایی شده در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به انجام اقدامات پلیسی و شناسایی مسیر تردد خودروهای متعلق به قاچاقچیان شن و ماسه، خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی تنکابن در نهایت ۴ کامیون را شناسایی و توقیف و در بازدید از این خودروها ۶۰ تن شن و ماسه که به صورت غیر قانونی از بستر رودخانه برداشت شده بود را کشف کردند.

سرهنگ دیلمی ضمن بیان توقیف یک دستگاه بیل مکانیکی و دستگیری ۵ قاچاقچی شن و ماسه، ارزش محموله مکشوفه را براساس نظر کارشناسان ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کردند و اظهار کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن یادآور شد: برداشت غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه ها موجب تخریب محیط زیست شده که در نهایت آسیب ها و بلایای طبیعی از جمله راه افتادن سیل های ویرانگر را می تواند به همراه داشته باشد،به همین دلیل شهروندان در صورت مشاهده موارد مشابه موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۹ کیلو تریاک از منزلی در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف بیش از ۹ کیلوگرم تریاک از منزلی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی داداش تبار با اعلام این خبر، افزود: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان بابل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با هماهنگی قضائی، ماموران در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه منزل مسکونی متهم را مورد بازرسی قرار دادند که در این خصوص  ۹ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ داداش تبار با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مرجع قضائی، خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می شود و با توجه به نقش بی بدیل شهروندان در دستاوردهای پلیس، ضروری است همکاری های آنان در این زمینه، بیش از گذشته با ماموران تداوم یابد و شایسته است در جهت سلامت جامعه ، شهروندان هرگونه مورد مشکوکی را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha