• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403032113745
  • خبرنگار : 71610

پیامد استعفای گانتس بر روابط تل‌آویو و غرب از زبان دیپلمات غربی

پیامد استعفای گانتس بر روابط تل‌آویو و غرب از زبان دیپلمات غربی

یک دیپلمات غربی در سخنانی به پیامدهای منفی خروج «بنی گانتس» از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر روابط برخی کشورهای غربی و تل‌آویو اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از یک دیپلمات غربی نوشت: همه دولت‌های کشورهای بزرگ غرب با وزرای راست افراطی اسرائیل روابطی برقرار نمی‌کنند.

این دیپلمات غربی که حاضر به افشای هویتش نشده است، در این باره گفت: پس از استعفای بنی گانتس و گادی آیزنکوت، هیچ‌کس جز یواو گالانت وزیر جنگ اسرائیل، در حلقه تصمیم‌گیری تل‌آویو باقی نمانده است که بتوان آن را شریک مناسب و قابل اعتماد دانست.

این دیپلمات غربی همچنین افزود: همه کشورهای غربی حامی اسرائیل متوجه شده‌اند که ادامه حمایت از تل‌آویو پس از استعفای گانتس دشوارتر شده است.

یکشنبه شب بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در اعتراض به سیاست نتانیاهو در جنگ غزه، رسما خروج خود از این کابینه را اعلام کرد.

گانتس با تاکید بر اینکه نتانیاهو را مانع پیروزی در این جنگ می‌داند، اعلام کرد: «ما از این کابینه خارج می‌شویم زیرا نتانیاهو مانع دستیابی به پیروزی واقعی می‌شود».

گادی آیزنکوت دیگر عضو کابینه جنگ هم ضمن اعلام استعفای خود، گفت کابینه‌ای که نتانیاهو رهبری می‌کرد، «تصمیم‌های مهم برای رسیدن به اهداف ما نمی‌گرفت».

گانتس پیشتر از کابینه جنگ خواسته بود طرحی را برای دوره پساجنگ ارائه کنند وگرنه از کابینه استعفا می‌کند. وی تا هشت ژوئن به کابینه مهلت داده بود.

حزب گانتس هفته گذشته لایحه‌ای را برای انحلال کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و برگزاری انتخابات زودهنگام ارائه کرد.

به گزارش رسانه‌های عبری، در صورت سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو و برگزاری انتخابات بنی گانتس بیشترین شانس را برای پیروزی در این انتخابات دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha