• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403032114200
  • خبرنگار : 71049

پیام استعفاها در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای نتانیاهو

پیام استعفاها در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای نتانیاهو

کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: مهم‌ترین دلیل استعفای بنی‌ گانتس این است که جنگ به نتایج موردنظر آنها و آنچه از ابتدای جنگ اعلام شد نرسیده است و گانتس و دوستانش می‌خواهند خودشان را از این جنگ کنار بکشند تا مسئولیت ادامه جنگ را به روی دوش نتانیاهو بیندازند.

به گزارش ایسنا، بنی گانتس، از اعضای کابینه جنگ اسرائیل، به دلیل طرح‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور برای غزه پس از جنگ استعفا داد. او در یک کنفرانس خبری استعفای خود را اعلام کرد و گفت که نتانیاهو«ما را از نزدیک شدن به پیروزی واقعی باز می دارد و از نخست‌وزیر خواست که هر چه زودتر در پاییز انتخابات برگزار کند و یک کمیته تحقیقات ملی تشکیل دهد.»

کابینه جنگ متشکل از اعضای دولت نتانیاهو نظیر یوآو گالانت، وزیر جنگ و نیز ران درمر، وزیر امور استراتژیک، گانتس، آیزنکوت و آریه درعی، رهبر حزب شاس بود. استعفای گانتس و آیزنکوت به منزله باز کردن فضا برای احزاب «قدرت یهود» به ریاست ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی و احزاب «صهیونیسم دینی» به رهبری بتسلئیل اسموتریچ وزیر دارایی است.

«موشه یعالون» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه کابینه فاسد و متوهم این رژیم به ریاست «بنیامین نتانیاهو» با استعفای «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» ۲ عضو کابینه جنگ، «مشروعیت» خود را از دست داده، گفته است، کابینه‌ای که به بدترین شکست امنیتی تاریخ ما منجر شده، هیچ ماموریت و یا تمایلی به بیرون آوردن ما از بحران نداشته و نمی‌تواند در خصوص اتمام جنگ و آزادسازی اسرا تصمیمی بگیرد.

از این رو، تحولات  احتمال انحلال کابینه جنگ پس از استعفای بنی گانتس و گادی آیزنکوت را بیشتر کرده است.

پیام استعفاها در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای نتانیاهو
استعفای گانتس از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی

«سید هادی برهانی» در گفت‌وگو با ایسنا درباره استعفای بنی‌ گانتس از اعضای کابینه جنگ و رهبر حزب میانه‌روی اتحاد ملی رژیم صهیونیستی گفت: مهمترین علت کناره گیری و استعفای بنی گانتس را این می‌دانم که جنگ از سوی اسرائیل به اهداف خودش نرسیده است. قرار بود جنگ کاملا زیر نظر کابینه جنگ باشد و با همین هدف هم تشکیل شد و تلاش کردند در قالب این کابینه مکانیزمی اعمال کنند که در آن هم اپوزیسیون و هم دولت مشارکت داشته باشند تا کل تصمیمات درباره جنگ زیر نظر این گروه باشد که جنگ و ابعاد آن تابع اراده ملی باشد نه اراده حزب حاکم. اما اکنون با این استعفا روشن شده است که اختلافات میان آنها بسیار زیاد است و دیگر امکان این که کابینه به کار خود به شکل هشت ماه پیش ادامه دهد، نیست.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: بعد از هشت ماه مشخص است که جنگ به نتایجی که از ابتدا اعلام شد نرسیده است؛ نه اسیران اسرائیلی آزاد شدند و نه حماس نابود شد و نه توانستند غزه را از حضور و فعالیت حماس خالی کنند از این رو اختلاف نظر میان اعضای کابینه جنگ جدی است.

وی ادامه داد: روشن است که نتانیاهو و دوستان تندرو او پافشاری می‌کنند که جنگ ادامه پیدا کند تا به اهدافشان برسند، اما اپوزیسیون معتقد است جنگ به این شکل به نتیجه نمی‌رسد و باید مصالحه شود و برای آزادی اسرا کاری انجام داد. از طرفی فشارهای بین‌المللی و افکار عمومی در جهان و قرار گرفتن آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به این فشارها افزوده است.

پیام استعفاها در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای نتانیاهو
تظاهرات معترضان علیه نتانیاهو در فلسطین اشغالی

برهانی اظهار کرد: استعفای بنی گانتس از کابینه جنگ با وجود نارضایتی‌های داخلی که بسیار هم زیاد است و تظاهرات علیه نتانیاهو هر روز ابعاد بزرگ‌تری پیدا می‌کند می‌تواند برای نتانیاهو خطرناک باشد و شاید مجبور شود انتخابات زودهنگام برگزار کند و در آن انتخابات گانتس شانس زیادی برای پیروزی خواهد داشت چرا که طبق نظرسنجی‌ها حزب او برتری لازم را دارد.

وی پیام این استعفا را کاهش حمایت‌ها از ادامه جنگ از سوی نتانیاهو دانست و گفت: با این استعفا نتانیاهو در شرایط سختی قرار می‌گیرد چرا که فشارهای بین‌المللی تشدید شده است و آمریکا مصر است که این جنگ به این شکل تمام شود چرا که باید خود را آماده ورود به انتخابات کند و دموکرات‌ها نیاز دارند تا اعتراض‌ها نسبت به کشتار فلسطینیان کاهش یابد. بنا بر این، نتانیاهو مجبور است تا تغییراتی در تصمیمات و سیاست‌های خود اعمال کند اما چون فردی سرسخت است ممکن است دست به مانورهای سیاسی بزند تا از این فشار و شرایط خود را رها کند با این حال شکی نیست که عرصه نسبت به گذشته برای نتانیاهو خیلی محدود شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۲:۳۸

انشاالله به همین زودی شاهد پیروزی فلسطینی خواهیم بود و برای همیشه شر اسرائیل از سر مردم آسیا و دنیا کوتاه خواهد شد.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۸:۱۳

سلام.انشالله.موافقم

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۳:۰۳

مرگ بر اسرائیل صهیونیست غاصب و نتانیاهو جلاد خونخوار وحشی نسل‌ کشی باید اعدام گردد

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۳:۳۰

بنام خداوند منتقم کابینه گروهک تروریستی صهیونیستی داعش کودک کش اسراییل هم ابروی قوم یهودرا یکجابرد و هم یهودستیزی را به جهانیان ارمغان اورد با این جنایات فجیع از این پس در جهان صهیونیسم ظاهرا یهودی جایکاهی ندارد که هیچ بلکه باید از طریق دادگاه کیفری لاهه تمامی سردمداران این گروهک تروریستی جنایتکار محاکمه و کمترین مجازاتشان اعدام با گیوتین در کنار برج ایفل فرانسه باید اجرا شود تا دل بازماندگان این جنایت بزرگ بلکه کنی ارام گیرد البته بایدن و رفقایش نیز با لابی های جنایتکار درامریکا و انگلیس و فرانسه و المان باید بدست دادگاه کیفری لاهه محاکمه و با طناب بدار مجازات اویخته شوند تا دیگر سردمداران بفهمند که عدالتی هم وجود دارد .

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۴:۲۱

نعلت برحامیان سگ ونیست.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۴:۵۰

بن گور به گور شده موصوب همه این وحشی گری هاست نتان یابو سگ هاری است که حتما باید محاکمه شود به همراه بقیه کابینه اش

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۵:۱۳

نتا نیا هو بایستی در خوابگاهش به قتل برسد تا بفهمد مردم غزه ورفح چی کشیده اند از این جانی و قاتل مردم فلسطین تمام خلبانان مزدور و نجس و کثیف رژیم صهیو نیستی بایستی ترور گردند که کودکان زنان و سالمندان بی گناه بی دفاع ومظلوم غزه ورفح را قتل وعام کرده اند خلبانان جلاد نبایستی جان سالم بدر ببرند بایستی تیرباران گردند...‌‌

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۳ ۱۳:۴۵

در قرآن خبر داده شده است که به زودی همه ظالمین خواهند دانست که در چه چاله مرگ سقوط وسرنگون میشوند..آیه آخر سوره شعرا سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون