• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403032114076
  • خبرنگار : 71368

آغاز برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران

آغاز برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران

شهردار تهران از آغاز برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در مراسم تحویل ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی با اشاره به اینکه خاصیت تهران این است که هرکاری در تهران انجام شود در سراسر کشور توسعه می‌یابد، گفت: اگر ما ناوگان مترو را بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو در نظر بگیریم است، حدود همین قیمت مبلغ قراردادهای شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل است که امید است امسال قبل از دهه فجر چشم مردم به این خودروها روشن شود و بهره ببرند.

وی با بیان اینکه توجه ما به این بود که تمامی ظرفیت هایی را که می‌توانیم از داخل خریداری و برایش هدف گذاری کنیم، گفت: چرا که تولید، اشتغال و کارآفرینی برای ما بسیار مهم است. لذا از مدت‌ها قبل در داخل کشور موضوع را دنبال کردیم که توفیق شد ۲۷۰۰ اتوبوس را از داخل خریداری کنیم که به سریعا وارد ناوگان می‌شود به‌گونه‌ای که در روزهای آینده بخش دیگری رونمایی می‌شود.

زاکانی افزود: شاهد کار مشترک، ۱۱خودروساز و به خصوص کرمان موتور در مسیر به کارگیری ۲۷ هزار و ۵۰۰ تاکسی برقی در شهر هستیم و امروز شاهد ورود بخشی از هزار تاکسی برقی خواهیم بود.

شهردار تهران با بیان اینکه کار که شروع شود اولش سخت و ادامه‌اش راحت است؛ گفت: اما راه اندازی یک کار بسیار سخت است و وقتی خودرو برقی را می‌خواستیم شروع کنیم یاد دارم که بر سر خرید مشکل داشتیم و از شهید امیرعبدالهیان خواستیم که به ما کمک کند و او رفت و موضوع را با وزیرخارجه چین مطرح کرد. مدتی بعد به من پیامکی داد که وزیر چین قول جدی داده تا موضوع را پیگیری کند و در این سطح کار پیگیری شد.

وی ادامه داد:‌ حتی وقتی حرکت شروع شد زیرساخت‌هایش را لازم داشت و در مورد این تاکسی‌ها، پلیس، شورای ترافیک و... اقداماتی را انجام دادند که مسیر باز شد و این در حالی بود که برخی از مسئولان می‌گفتند مگر خوابش را برای تهران ببینید اما کار با سرعت پیش رفت و امید است تا پایان سال چهره تهران از بعد برقی سازی تغییر کند.

وی افزود: این هدیه ناقابل به مردم است که در همه عرصه‌های انقلاب و آبادانی کشور پیشتاز بودند و امید است این کار خوب در تهران به سراسر کشور توسعه یابد و نوع نگاه‌ما را به ابعاد مختلف تغییر دهد و بتواند برای مردم آرامش و آسایش و هوای غیرآلوده داسته باشد و امید است سرعت کار به‌گونه‌ای باشد که مردم  هفته به هفته پیشرفت را مقایسه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha