• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403032114185
  • خبرنگار : 71661

مدودف: ماکرون و شولتس به زباله‌دان تاریخ بروند!

مدودف: ماکرون و شولتس به زباله‌دان تاریخ بروند!
«دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه

معاون شورای امنیت روسیه با اشاره به عملکرد ضعیف احزاب حاکم آلمان و فرانسه در انتخابات پارلمان اروپا، به رهبران این کشورها توصیه کرد بازنشست شده و به «زباله‌دان تاریخ» بروند.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه با اشاره به اینکه احزاب متبوع «امانوئل ماکرون» و «اولاف شولتس» رهبران فرانسه و آلمان در انتخابات پارلمان اروپا عملکرد ضعیفی داشتند، در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «هیچ‌کس به شما احترام نمی‌گذارد. نتیجه انتخابات پارلمان اروپا را دیدید؟»

مدودف در ادامه، افزایش محبوبیت جریان راست افراطی در اروپا را نتیجه حمایت‌های غرب از اوکراین دانست و خطاب به ماکرون و شولتس نوشت: «این نمایانگر سیاست‌های اقتصادی و مهاجرتی احمقانه و سیاست‌های به‌دردنخور شما در حمایت از مقامات وفادار به باندرا در اوکراین است، حمایتی که به قیمت نادیده‌گرفتن شهروندان خود انجام دادید.»

«استپان باندرا» سیاستمدار راست افراطی در اوکراین و متحد نازیسم هیتلری بود که در جنگ جهانی دوم با آلمان نازی همکاری کرد. دولت لهستان او را به نقش‌داشتن در مرگ صدهزار غیرنظامی لهستانی در جنگ جهانی دوم متهم کرده است.

معاون شورای امنیت روسیه عملکرد ضعیف احزاب میانه‌رو در انتخابات پارلمان اروپا را نقطه آغاز این جریان دانست و در پیام خود نوشت: «صبر کنید و ببینید که چه خواهد شد! وقت بازنشستگی است. به زباله‌دان تاریخ بروید!»

حزب حاکم «سوسیال دموکرات» آلمان که یک حزب چپ میانه است، در انتخابات پارلمان اروپا بعد از حزب راست میانه «دموکرات مسیحی» و حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان»، در جایگاه سوم قرار گرفت.

در فرانسه هم آرای حزب متبوع ماکرون کمتر از نیمی از آرای حزب راست افراطی «اجتماع ملی» را از آن خود کرد، حزبی که اپوزیسیون اصلی فرانسه محسوب می‌شود و عملکرد غیرمنتظره آن در انتخابات پارلمان اروپا ماکرون را بر آن داشت که با انحلال پارلمان فرانسه و اعلام انتخابات زودهنگام، سعی در احیای وجهه از دست رفته خود داشته باشد.

نتایج انتخابات پارلمان اروپا نشان می‌دهد احزاب راست افراطی در کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و هلند محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند و این نهاد اروپایی با پراکندگی و ازهم‌گسیختگی بیشتری مواجه خواهد بود؛ امری که می‌تواند فرایند تصمیم‌گیری پارلمان اروپا درباره مسائل مهمی مانند جنگ اوکراین، رقابت با چین و همکاری با آمریکا را پیچیده و زمان‌بر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha