• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403032114074
  • خبرنگار : 71415

کرملین: نتایج انتخابات پارلمان اروپا نیاز به تحلیل دارد

کرملین: نتایج انتخابات پارلمان اروپا نیاز به تحلیل دارد

کرملین در واکنش به نتایج انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا اعلام کرد که شاهد روند افزایشی محبوبیت احزاب راستگرا در پارلمان اروپا بوده است.

به گزارش ایسنا، صبح امروز نتایج انتخابات پارلمان اروپا که در بازه زمانی ۶-۹ ژوئن در کشورهای این قاره برگزار شد اعلام شد. نتایج این انتخابات نشان داد که احزاب حاکم کشورهایی همچون آلمان،‌ فرانسه و اتریش در این انتخابات شکست‌های مفتضحانه‌ای را متحمل شده‌اند و در مقابل نگرانی‌ اصلی آنها یعنی احزاب راست افراطی به پیروزی‌هایی در این انتخابات دست یافته‌اند.

در پی اعلام این نتایج، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) بر لزوم تحلیل نتایج انتخابات پارلمان اروپا تاکید و اضافه کرد که طرفداران اتحادیه اروپا همچنان اکثریت کرسی‌ها در این پارلمان را در اختیار خواهند داشت.

پسکوف در گفتگو با خبرنگاران گفت: «در حقیقت اکثریت کرسی‌های پارلمان اروپا همچنان در اختیار حامیان اروپا و طرفداران اوکراین خواهد بود اما ما همچنان باید ترکیب آینده پارلمان اروپا را تحلیل و بررسی کنیم.»

این مقام ارشد کرملین خاطرنشان کرد روسیه در نتیجه انتخابات اخیر پارلمان اروپا شاهد روند فزاینده محبوبیت احزاب راستگرا در این پارلمان بوده و این طیف سیاسی با گذشت زمان خودش را به جایگاه احزاب مطرح دیگر خواهد رساند.

سخنگوی کرملین همچنین در ادامه این نشست مطبوعاتی خاطرنشان کرد وضعیت ایجاد شده در فرانسه در پی انتخابات پارلمان اروپا یک موضوع داخلی این کشور است.

رسانه‌های فرانسوی روز یکشنبه گزارش دادند نتایج مقدماتی نشان داده حزب راست افراطی این کشور موسوم به حزب «اجتماع ملی» در انتخابات پارلمان اروپا با کسب ۳۲ درصد آرا پیشتاز شده و حزب «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه، حزب «رنسانس»، تنها ۱۵.۴ درصد آرا را به دست آورده است. رئیس جمهور فرانسه در پی مشخص شدن این نتیجه در یک سخنرانی سراسری از انحلال مجلس ملی و صدور فراخوان برای برگزاری انتخابات زودهنگام در کشورش خبر داد. این انتخابات قرار است در ۲ دور، اولی در ۳۰ ژوئن و دومی در هفتم ژوئیه برگزار شود.

پسکوف در واکنش به تحولات فرانسه گفت: «این اتفاقات مساله داخلی جمهوری فرانسه هستند. ما دوست نداریم در این امور داخلی مداخله کنیم. بر خلاف افتراهایی که گاها در اروپا و آمریکا به روسیه می‌زنند، ما در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله نمی‌کنیم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha