• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403032617670
  • خبرنگار : 71078

هشدار نارنجی برای ۱۷ استان/ رگبار و احتمال وقوع سیلاب

هشدار نارنجی برای ۱۷ استان/ رگبار و احتمال وقوع سیلاب

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق همچنین احتمال وقوع سیلاب در ۱۷ استان هشدار داد.

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی آورده است: وقوع  رگبارباران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردو خاک، در نقاط مستعد تگرگ امروز (۲۶ خرداد) در خراسان شمالی، نیمه شمالی کرمان، دامنه و ارتفاعات استانهای البرز، گلستان، مازندران، سمنان، تهران و شمال شرق قزوین، یک‌شنبه (۲۷ خرداد) در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، شمال همدان، شمال مرکزی، جنوب و غرب قم، شمال غرب اصفهان، شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی و ارتفاعات استانهای قزوین، البرز، مازندران، سمنان و تهران و دوشنبه (۲۸ خرداد) در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات استان‌های مازندران، زنجان، البرز، شمال غرب سمنان و تهران پیش‌بینی می‌شود.

از اثرات این مخاطره جوی می‌توان به جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی اشاره کرد.

به توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌‎های اجرایی، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع در دستور کار قرار گیرد.

 به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha