• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052013267
  • خبرنگار : 50093

مدیرکل سازمان صداوسیما خراسان رضوی:

ضرورت گسترش فرهنگ زیارت از اصلی‌ترین اهداف رادیو زیارت است

ضرورت گسترش فرهنگ زیارت از اصلی‌ترین اهداف رادیو زیارت است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل سازمان صداوسیما خراسان رضوی گفت: ضرورت گسترش فرهنگ زیارت و برجسته‌سازی جایگاه اهل بیت به ویژه حضرت رضا(ع) و تقویت پیوند معنوی مردم و مومنان با بارگاه و سایر اماکن مقدسی از اهداف اصلی راه‌اندازی رادیو زیارت بوده است.

محسن نصرپور امروز، امروز، ۲۰ مرداد ماه در مراسم افتتاح موج اربعین رادیو زیارت که در سازمان صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه رادیو زیارت، یادگار رسانه شهید رئیسی در خدمت به اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: در زمان افتتاح آزمایشی رادیو زیارت شهید سید ابراهیم رئیسی نیز حضور داشت که یاد و خاطره این شهید بزرگوار و شهید خدمت را در آستانه هفتمین سالگرد رادیو زیارت گرامی می‌داریم.

وی افزود: گره زدن شئونات مختلف زندگی زائران و مجاوران به حرم امام رضا(ع) بیانگر امیدآفرینی و منبع بزرگ سرمایه اجتماعی است که رادیو زیارت و اصحاب رسانه باید به آن توجه کنند.

مدیرکل سازمان صداوسیمای خراسان رضوی ادامه داد: راهبردها باید از طریق اندیشکده‌ها تدوین شود که توسط معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی در حال انجام است، همچنین چندین کتاب چاپ شده و خروجی خوبی داشته است. برای تدوین مناسب‌تر منظومه محتوایی زیارت لازم است در سه حوزه مطالعه دقیق صورت گیرد. در وهله نخست وظیفه اصحاب رسانه، دانشگاه و اهل علم و حوزه است که فهرستی از دانسته‌های مردم در خصوص حضرت رضا(ع) و زیارت تهیه کنند تا براساس این دانسته‌ها، طرح‌ها و برنامه‌ها، عملیاتی شود.

وی با بیان نکته دوم در بررسی گزاره‌هایی از امام رضا(ع) که در ذهن مردم تثبیت شده است، ادامه داد: نکته سوم، مطالعه در زمینه تغییر در رفتار و عمل زائر امام رضا(ع) است. در منظومه محتوایی از ظرفیت میلیون‌ها زائر خارجی نباید غافل شد، چرا که زائران خارجی، سفیران انقلاب اسلامی و فرهنگ اهل بیت(ع) خواهند بود.

نصرپور با اشاره به اهداف راه‌اندازی رادیو زیارت خاطرنشان کرد: جایگاه رادیو زیارت از چند بعد دارای اهمیت است. ضرورت گسترش فرهنگ زیارت و برجسته‌سازی جایگاه اهل بیت به ویژه حضرت رضا(ع) و تقویت پیوند معنوی مردم و مومنان با بارگاه و سایر اماکن مقدسی از اهداف اصلی راه‌اندازی رادیو زیارت بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود بارگاه منور رضوی و حضور زائران در مشهد شبکه‌ای در حد تراز جمهوری اسلامی به عنوان رسانه معارف اهل بیت(ع) نیاز بود تا در استان و کشور راه‌اندازی شود که با موافقت رئیس سازمان صداوسیمای کشور اتفاق افتاد.

وی گفت: با توجه به حضور زائران فارسی‌زبان از کشورهای همجوار فرصتی برای تعمیق باورهای شیعه به فارسی‌زبانان بود که وجود رادیو زیارت تا کنون اثرات خوبی هم داشته است.

نصرپور اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های جدی رادیو زیارت انعکاس برنامه‌های حرم مطهر رضوی و سایر اماکن مقدس از جمله حرم حضرت معصومه(س) و حرم حضرت شاهچراغ بود که این ماموریت نیز به نحو احسن پوشش داده شده است.

مدیرکل سازمان صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به گستردگی ظریب نفوذ رادیو زیارت در کشور خاطرنشان کرد: علیرغم کمبود فرستنده‌های اف‌ام در سراسر کشور، رادیو زیارت فقط ۶ شهر کشور از جمله تهران، قم، شیراز، بجنورد، بیرجند و مشهد را پوشش می‌داد، اما وقتی مسابقه‌ای برگزار می‌کنیم از ۳۵۰ شهر پیامک داریم که نشان می‌دهد رادیو زیارت شنونده زیادی دارد.

نصرپور با اشاره به تاکید رئیس سازمان صداوسیمای کشور مبنی بر نقش رادیو زیارت در جاری ساختن هویت ایران که امام رضا(ع) است، عنوان کرد: زیارت امام رضا(ع) انحصاری‌ترین ظرفیت جمهوری اسلامی و بزرگ‌ترین مزیت نظام برای امیدآفرینی و سرمایه اجتماعی است که باید بخش مهمی از منابع فکری و بودجه‌ای نسبت به آن جهت‌گیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha