• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070907139
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

آذربایجان شرقی رتبه دوم نوسازی و بازآفرینی شهری در کشور را داراست

آذربایجان شرقی رتبه دوم نوسازی و بازآفرینی شهری در کشور را داراست

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از کسب رتبه دوم توسط این استان در نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری خبر داد.

سید احمد موسوی گفت: بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه‌ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می‌رود و در استان آذربایجان شرقی نیز اقدامات بسیار مهم و موثری در این حوزه صورت گرفته و نتایج مفیدی نیز در بر داشته است.

وی با اعلام اینکه استان آذربایجان شرقی در زمینه نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری به رتبه دوم دست یافته است، افزود: در راستای برنامه پیش بینی شده برای استان آذربایجان شرقی، تعداد ۲۰ هزار و ۲۰۳ پروانه ساخت برای واحد های مسکونی صادر شده و این عدد بسیار قابل توجه و مهم است.

موسوی در ادامه با اشاره به اهمیت نوسازی بافت فرسوده در شهرهای و قوانین بالادستی در حوزه بازآفرینی شهری خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی توانسته ایم به جایگاه خوبی در نوسازی بافت فرسوده برسیم اما این کافی نیست و همچنان باید جهت کاهش بافت فرسوده در استان به تلاش های خود ادامه دهیم.

وی یکی از موضوعات مهم در امر بازآفرینی شهری را مشارکت مردم در این امر عنوان کرد و افزود: مردم و اهالی محلات بافت فرسوده به عنوان ذی‌نفعان اصلی در احیا و بازآفرینی شهری هستند و در تصمیم سازی و تصمیم گیری های آینده شهر موثرند و باید با مشارکت فعال در طرح های بازآفرینی شهری و تحقق شهری با توسعه پایدار و کاهش بافت فرسوده سهیم باشند.

وی در ادامه یادآور شد: تحقق توسعه پایدار شهری و رسیدن به اهداف مهم در حوزه بازآفرینی شهری نیازمند تعامل و همکاری کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط است و بدون همراهی مردم و نهادهای ذیربط نمی توان به جایگاه مهم در این حوزه دست یافت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha