• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071007830
  • خبرنگار : 71588

درگیری‌ها میان فلسطینیان و اشغالگران در مناطق مختلف کرانه باختری

درگیری‌ها میان فلسطینیان و اشغالگران در مناطق مختلف کرانه باختری

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد سیصد و شصت و یکمین روز خود شده که یورش‌های اشغالگران به روستاها و شهرهای کرانه باختری همچنان ادامه دارد و صهیونیست‌ها با نیروهای مقاومت فلسطین در طولکرم، نابلس و طوباس وارد درگیری شدند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نیروهای مقاومت خودروها و تجهیزات متعلق به ارتش رژیم اشغالگر را با چندین بمب کنارجاده‌ای طی یورششان به اردوگاه «طولکرم» واقع در شمال کرانه باختری هدف قرار دادند.

براساس گزارش وبگاه عربی ۲۱، گردان‌های شهداء الاقصی- تیپ طولکرم اعلام کرد که مجاهدان این گردان با نیروهای رژیم صهیونیستی که به اردوگاه طولکرم یورش برده بودند با سلاح و بمب وارد درگیری مسلحانه شدند.

در همین راستا، گردان‌های القسام- تیپ طولکرم اعلام کرد که مبارزان این گردان در محورهای مختلف در داخل اردوگاه طولکرم وارد درگیری مسلحانه با اشغالگران شدند و به سمت آنها تیراندازی کردند.

منابع خبری از شنیده شدن صدای چندین انفجار به‌صورت پیاپی در اردوگاه طولکرم خبر دادند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین به شهرک قدیمی در شهر نابلس در شمال کرانه باختری یورش برده و نیروهای مقاومت تجهیزات و خودروهای اشغالگران را با بمب‌های کنار جاده‌ای هدف قرار دادند.

گردان‌های شهداء الاقصی-کرانه باختری نیز اعلام کرد مبارزان این گردان با نیروهای دشمن صهیونیستی که به اردوگاه طولکرم، شهرک القدیمه و اردوگاه «العین» در نابلس یورش برده بودند مقابله کرده و با آنها وارد درگیری های مسلحانه شدند.

صهیونیست‌ها همچنین به منازل شهروندان فلسطینی در شهرک قدیمی در نابلس یورش بردند.

عصر دوشنبه نیز درگیری‌های خشونت‌باری میان نیروهای مقاومت و نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر طوباس در شمال کرانه باختری به وقوع پیوست.

بولدوزرهای اشغالگران نیز اقدام به تخریب خیابان‌ها در شهر طولکرم کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به اردوگاه القدیم در شرق نابلس یورش برده و وارد درگیری‌های مسلحانه با نیروهای مقاومت فلسطینی شدند.

اشغالگران همچنین اقدام به پرتاب بمب‌های صوتی و تخریب چندین ساختمان و منزل مسکونی در منطقه المخفیه در نابلس کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به شهرک «تقوع» واقع در جنوب شرقی شهر بیت لحم یورش برده و هشت تن از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند. درگیری‌های مسلحانه‌ای نیز میان فلسطینیان و اشغالگران در شهرک «حوسان» در غرب بیت لحم رخ داد.

جنگ غزه موجب تشدید تنش‌ها در کرانه باختری شده است. از هفتم اکتبر تاکنون، خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته و آن‌ها از حمایت کابینه راست افراطی رژیم اشغالگر برخوردار هستند.

یورش به خانه‌ها و مزارع فلسطینیان در روستاهای فلسطینی به امری عادی تبدیل شده و ارتش رژیم صهیونیستی نه‌تنها با آن مقابله نمی‌کند، بلکه از شهرک‌نشینان افراطی حمایت به عملی می‌آورد.

پیشتر روزنامه عبری «هاآرتص» گزارش داد کشتار غیرنظامیان در مقیاسی که پیش از جنگ غزه غیر قابل‌تصور بود، به یک روال عادی تبدیل شده و سرکوب اقتصادی شدیدی علیه فلسطینیان در کرانه باختری در جریان است. بر اساس این گزارش، اگر این روند ادامه یابد، در نهایت کرانه باختری شاهد افزایش خشونت و تنش روزانه بین فلسطینی‌ها، شهرک‌نشینان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده و غزه‌ای دیگر رقم خواهد خورد.

طبق گزارش نهادهای رسمی فلسطین، همزمان با جنگ رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر، نظامیان ارتش این رژیم عملیات خود را در کرانه باختری گسترش داده و شهرک‌نشینان صهیونیست نیز تجاوزاتشان را به کرانه باختری افزایش داده‌اند و در نتیجه آن شمار شهدای فلسطینی در این منطقه به ۷۱۶ تن و شمار زخمی‌ها به حدود ۵۷۵۰ تن رسیده و بیش از ۱۰ هزار و ۹۰۰ تن نیز بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha