• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071007893
  • خبرنگار : 71516

آنروا: جنگ غزه کابوسی بی پایان است

آنروا: جنگ غزه کابوسی بی پایان است

کمیسر آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی(آنروا) جنگ غزه را «کابوسی بی پایان» توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، «فیلیپ لازارینی» کمیسر آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی(آنروا) درباره وضعیت غزه و کرانه باختری گفت: جنگ غزه کابوسی بی پایان است. غزه غیرقابل سکونت شده است. ساکنان هر روز با بیماری، گرسنگی و مرگ مواجه هستند. ساکنان غزه تنها در ۱۰ درصد این منطقه محاصره هستند.

طبق گزارش سما، وی افزود: ۶۲۰ هزار کودک بین آوارهای منازل ویران شده در غزه زندگی می‌کنند. ما از کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهیم آموزش را یک اولویت جمعی قرار دهند. آنروا به رغم شرایط سخت برخی کودکان را به فضای آموزش بازگردانده است. آموزش اصلی است که نباید از فلسطینی‌ها گرفته شود.

رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات طوفان الاقصی حماس که هفت اکتبر ۲۰۲۳  شروع شد حمله گسترده‌ای را علیه غزه آغاز کرد که طی آن ده‌ها هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. این جنگ به آوارگی اکثر مردم غزه منجر شده است.

لازارینی گفت: تا ۳۰ سپتامبر ۲۲۳ تن از کارمندان آنروا در غزه شهید شدند و دو سوم تأسیسات آن در معرض خسارت‌ها یا ویرانی قرار گرفت. در لبنان آنروا میزبان ۳۵۰۰ فلسطینی، سوری و لبنانی بوده است.

وی گفت: کرانه باختری شاهد فاجعه‌ای خاموش به خاطر عملیات نظامی و ویرانی زیرساخت است.

جنگ غزه موجب تشدید تنش‌ها در کرانه باختری شده است. از هفتم اکتبر تاکنون، خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته و آن‌ها از حمایت کابینه راست افراطی رژیم اشغالگر برخوردار هستند.

همزمان با جنگ رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر، نظامیان ارتش این رژیم عملیات‌های خود را در کرانه باختری گسترش داده و شهرک‌نشینان صهیونیست نیز تجاوزاتشان را به کرانه باختری افزایش داده‌اند و در نتیجه آن شمار شهدای فلسطینی در این منطقه به ۷۱۶ تن و شمار زخمی‌ها به حدود ۵۷۵۰ تن رسیده و بیش از ۱۰ هزار و ۹۰۰ تن نیز بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha