• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071109401
  • خبرنگار : 50649

خروش مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق ۲»

خروش مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق ۲»

ایسنا/فارس همزمان با سراسر کشور، راهپیمایی مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق ۲» نیروهای مسلح کشورمان و محکومیت جنایات صهیونیست‌ در غزه و لبنان امروز، ۱۱ مهرماه در حال برگزاری است.

این راهپیمایی در ۳۷ شهرستان و ۷۰ شهر استان فارس برگزار شده و می‌شود که در برخی از نقاط از جمله شیراز در حال برگزاری است.

راهپیمایی مردم شیراز ساعت ۱۶:۳۰ با تجمع در میدان شهدا آغاز شد و سپس راهپیمایان با سر دادن شعارهایی علیه صهیونیست‌ها و حمایت و قدردانی از نیروهای مسلح کشورمان در موشکباران مواضع صهیونیست‌ها و همراه داشتن پرچم‌های ایران اسلامی، حزب‌الله لبنان و فلسطین و تمثال‌های شهدای جبهه مقاومت به سمت خیابان پیروزی حرکت کردند.

این راهپیمایی از خیابان پیروزی به سمت خیابان ۹ دی در حال برگزاری است و در پایان مردم شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) تجمع خواهند کرد و در نهایت این تجمع به اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در این حرم مطهر ختم خواهد شد.

اقتدار ایران مایه غرور و افتخار است 

امید معصومی، دانشجوی ۲۵ ساله اهل خراسان رضوی که در شیراز مشغول تحصیل است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص چرایی حضورش در این راهپیمایی گفت: امروز آمده‌ام تا شادی خود را با دیگر مردمان کشورم سهیم شوم. حقیقتا اقتدار ایران، باعث افتخار ماست.

وی افزود: قطعا راه شهدای جبهه مقاومت ادامه دارد و دشمنان هرگز نخواهند توانست به اهداف شوم خود در غصب کردن سرزمین‌های اسلامی دست یابند.

مهسا مطهری، بانوی ۳۵ ساله خانه‌دار که همراه دو فرزند ۵ و ۸ ساله خود در این راهپیمایی حضور دارد هم به خبرنگار ایسنا گفت: امروز آمده‌ام تا درس غیرتمندی را به فرزندان خود بیاموزم. باید از هم‌اکنون فرزندان خود عاشق دین و وطن تربیت کنیم.

وی ضمن قدردانی از موشکباران مواضع صهیونیست‌ها توسط سپاه گفت: قطعا ما به سپاه خود افتخار می‌کنیم که توانسته است همواره در عرصه‌های مختلف برای‌کشورمان‌ افتخار بیافریند. اقتدار نیروهای مسلح، اقتدار کشورمان است تا دشمنان چشم طمع به کشورمان نداشته باشند.

آمادگی نسل جدید برای دفاع از ایران 

رهام امینی، نوجوان ۱۷ ساله دانش‌آموز هم به خبرنگار ایسنا گفت: امروز همراه دوستان خود در این راهپیمایی شرکت کردیم تا علیه جنایتکاران صهیونیست شعار دهیم و اعلام‌ آمادگی کنیم که برای حمایت از کشورمان در صحنه حضور داریم.

وی تأکید کرد: به عنوان یک نوجوان این کشور می‌گویم ما عاشق وطن خود هستیم و به هیچکس اجازه تجاوز و دست‌اندازی به کشورمان نمی‌دهیم و هرکسی بخواهد چنین اشتباهی کند، باید تاوان اشتباهش را بپردازد.

جنایات صهیونیست‌ها نباید بی‌پاسخ بماند

رضا طهماسبی، کارمند ۴۷ ساله هم به خبرنگار ایسنا گفت: تجاوز صهیونیست‌ها به خاک ایران و به شهادت رساندن رهبران جبهه مقاومت نباید بی‌پاسخ بماند چرا که اگر در مقابل این تجاوزات و جنایات سکوت کنیم، صهیونیست‌ها جریح‌تر شده و حملات و جنایات بیشتری انجام می‌دهند.

وی افزود: دشمنان باید بدانند ملت ایران همواره در دفاع از مظلومان و کشورشان حاضر و آماده هستند و هیچگاه صحنه و میدان را خالی نمی‌کنند.

زهرا معزی، بانوی ۳۷ ساله فرهنگی هم به خبرنگار ایسنا گفت: دفاع از وطن آرمان مشترک تمام سلایق است و هر ایرانی باید بر روی کشورش حساسیت و غیرت داشته باشد.

وی اقدام نیروهای مسلح را در عملیات‌ وعده صادق ۲ مایه افتخار و اقتدار ایران اسلامی دانست و افزود: خط مقاومت در مقابل مستکبران همواره ادامه دارد حتی اگر رهبران این خط را شهید کنند، همانطور که امام(ره) فرمود، هیچگاه این شهادت‌ها موجب توقف راه جبهه حق علیه باطل نخواهد شد.

در قطعنامه راهپیمایی حمایت مردم استان فارس از اقدام شجاعانه و مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت از  مردم مقاوم غزه و حزب‌الله لبنان آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُم ظُلِمُواْ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَی نَصرِهِم لَقَدِیرٌ» (حج، آیه ۳۹)

به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل شده، اجازه جهاد داده شده است؛ چرا که مورد ستم قرار گرفته‌اند و خدا بر یاری آنها تواناست».

تجربه تاریخی نشان داده، محور مقاومت  هرگز تسلط نظم باطل و سلطه‌گران زورگوی صهیونیست را نخواهد پذیرفت و بی‌تردید با اعتقاد راسخ به نصرت الهی همانگونه که رهبر فرزانه‌ انقلاب امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) فرمودند پیروز نهایی این نبرد، مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان است. 

ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ضمن تقدیر و تشکر از رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان غیور، خاطرنشان می‌کنیم مهیای جهاد در دفاع از کیان اسلام و هر گونه خدمت به مجاهدین غزه و حزب‌الله لبنان هستیم و با بانگ بلند و حماسی «الله اکبر» و با تجدید عهد با آرمان‌های فلسطین و مقاومت اسلامی، اعلام می‌داریم:
۱ـ حمله به لبنان و بمباران جنون‌آمیز این کشور و به شهادت رساندن عناصر موثر حزب‌الله، به وضوح نشان‌دهنده عزم شیطانی باند جنایتکار اسرائیل برای تشدید و گسترش دامنه تجاوزات در منطقه است. ما ملت ایران ضمن اعلام حمایت از مجاهدین رشید حزب‌الله به عنوان نیرویی تأثیرگذار در مقابله با اشغال‌گری و تجاوزات رژیم خونخوار و کودک‌کش، اعتقاد راسخ داریم که این ضربه‌ها خللی در اقتدار و استحکام سازمانی و انسانی جبهه‌ مقاومت و حزب‌الله ایجاد نخواهد کرد و مقاومت قهرمانانه‌ و کوبنده تر از گذشته در دفاع از ملّت‌ مظلوم غزه سینه سپر کرده‌اند و با قوّت ادامه خواهد داشت.

۲ـ ما به سازمان ملل متحد و نهادهای بین‌المللی هشدار می‌دهیم تا زمانی که زائده‌ی استعمار و استکبار، کشتار انسان‌های بی‌گناه را بی‌هیچ ممانعتی و در سکوت مجامع جهانی  پیش می‌برد، بشریت رنگ آرامش را نخواهد دید و چنانچه زمینه صلح پایدار در منطقه ایجاد نشود، گسترش دامنه خشونت و جنگ، تبعاتی به مراتب فراتر از مرزهای خاورمیانه خواهد داشت و از آن‌ها می‌خواهیم که فوراً برای توقف خشونت و آتش‌بس دائمی وارد عمل شوند و کابوس هفتاد ساله ناامنی در غرب آسیا را با بازگرداندن حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین و همه‌پرسی سراسری در سرزمین‌های اشغالی پایان بخشند. 

۳ـ ما از تمامی دولت‌های مستقل و ملت‌های آزاده جهان به‌ویژه همه کشورهای اسلامی و عربی می‌خواهیم که در برابر این ظلم آشکار و تجاوزات ظالمانه‌ی باند تبهکار اسرائیل بایستند و غزه و لبنان را تنها نگذارند. 

۴ـ ما ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های جبهه‌ مقاومت اسلامی، به رژیم تروریست صهیونیستی اعلام می‌کنیم که حمله موشکی و مقتدرانه و عزتمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح پاسخی به تجاوز گسترده اسرائیل علیه لبنان و غزه و به خاک و خون کشیدن هزاران انسان بی‌گناه و ترور میهمان مجاهد شهید اسماعیل هنیه بود و بار دیگر با صداری رسا به گوش جهانیان می‌رسانیم که مقاومت در برابر نظام سلطه و باند جنایتکار و بر نسل‌کش اسرائیل، همچنان اولویت اصلی ماست و تا تحقق آزادی کامل قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی، در کنار ملت‌های مظلوم منطقه خواهیم ایستاد و آمادگی خود را برای هر گونه حمایت  از غزه مظلوم و حزب‌الله لبنان اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha