• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071209799
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی:

حتی دشمنان مقاومت هم از سیدحسن به بزرگی یاد می‌کنند

حتی دشمنان مقاومت هم از سیدحسن به بزرگی یاد می‌کنند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نه‌تنها در بین شیعیان که در بین تمامی عدالت‌خواهان دنیا و حتی کسانی که به عنوان دشمنان جریان مقاومت شناخته می‌شوند، می‌بینیم که از سیدحسن به بزرگی یاد می‌کنند.

سیدمهدی‌ حسینی‌مطلق در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پاسخ و دفاع مشروع جمهوری‌ اسلامی‌ در حمله دو شب گذشته به سرزمین‌های اشغالی، اظهار کرد: این پاسخ در قالب دفاع مشروع از طرف ایران داده شد. مطابق با قوانین بین‌المللی، اگر کشور متخاصمی بر علیه منافع ملی کشوری اقدام کند، این حق وجود دارد که کشور مورد هدف قرار گرفته پاسخ متناسب بدهد.

وی با اشاره به ترور اسماعیل هنیه در تهران توسط رژیم صهیونیستی، افزود: بعد از گذشت ۲ ماه این رژیم نه‌تنها اقدامات خصمانه‌ خود را کمتر نکرد، بلکه دبیرکل حزب‌الله را نیز به شهادت رساند. در این زمان ایران در یک اقدام قاطعانه و شجاعانه پاسخ همه یاوه‌گویی‌ها را داد و موجب شادی و نشاط نه فقط مردم ایران بلکه مردم کشورهای منطقه و آزادی‌خواهان جهان شد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه وجود این پشتوانه مردمی برای نیروهای مسلح بسیار مهم است، گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب، در دوره جنگ تحمیلی و دیگر دوره‌های سخت کشور، تمامی موفقیت‌ها به دلیل حضور مردم در صحنه شکل گرفت. در وعده صادق ۲ نیز مردم نشان دادند که پشت نظام و رهبری هستند.

حسینی‌مطلق با بیان اینکه ترور سیدحسن نصرالله عبور اسرائیل از خطوط قرمز قطعی ایران بود، عنوان کرد: نقش برجسته سیدحسن‌ نصرالله در تقویت جبهه مقاومت مخصوصاً در سال‌های اخیر بسیار قابل توجه است. نه‌تنها در بین شیعیان که در بین تمامی عدالت‌خواهان دنیا و حتی کسانی که به عنوان دشمنان جریان مقاومت شناخته می‌شوند، می‌بینیم که از سیدحسن به بزرگی یاد می‌کنند، چراکه او شجاع، صادق و مرد میدان بود و صراحت بیان داشت و در بین کشورهای عربی به او لقب قهرمان عرب را می‌دادند. طی ۳۰ سالی که او دبیرکل حزب‌الله بود، به خوبی در مقابل ظلم رژیم صهیونیستی ایستاد و با بیان شیوا بسیاری از توطئه‌های رژیم کودک‌کش را خنثی می‌کرد.

وی اضافه کرد: در هیچ دوره‌ای از تاریخ مثل امروز ما مصاف حق و باطل را به وضوح و روشنی نمی‌توانیم ببینیم، هیچ زمانی مثل امروز جبهه حق در مقابل جبهه باطل صف‌آرایی نکرده بود و ببینید که امروز تمام استکبار و پیروانش به سردمداری آمریکا برابر جریان حقی که پرچم عدالت‌ را در دنیا بلند کرده، ایستاده است. در خاورمیانه، جمهوری‌ اسلامی‌ نقش اساسی در راهبری و هدایت مظلومان منطقه و جهان دارد و در مورد لبنان نیز این رسالت بر عهده‌ حزب‌الله و دبیرکل فقید آن شهید سیدحسن‌ نصرالله بود. بنابراین این مصاف حق و باطل امروز خودش را بهتر از هر زمان نشان می‌دهد و جریانات مختلف در داخل و خارج کشور با موضع‌گیری نسبت به این ترور جایگاه خودشان را مشخص می‌کنند.

رئیس نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: اگر به وقایع گذشته نگاه کنیم، می‌بینیم که به عنوان مثال در واقعه عاشورا هیچ‌کسی فکر نمی‌کرد روزی این واقعه سرمنشأ مبارزه با ظلم شود و بسیاری بر این باور بودند که نهضت امام حسین(ع) با پایان عاشورا تمام شده است. اما امروز می‌بینیم که ندا و فریاد «یاحسین» در تمام دنیا طنین‌انداز می‌شود و در راهپیمایی اربعین شاهد یک رویداد حماسی هستیم.

حسینی‌مطلق افزود: اکنون نیز همان شرایط ادامه دارد و با وجود اینکه در چند روز گذشته ما شاهد اتفاقات تلخی نظیر شهادت سید مقاومت و جمعی از فرماندهان حزب‌الله بودیم و در نگاه اول این حادثه برای ما بسیار خسارت‌بار است که فرماندهی شجاع و صادق را از دست دادیم، اما شهادت هنر مردان خداست و اگر این شهید بزرگوار به نحوی دیگر از دنیا می‌رفت، باعث تعجب بود. مطمئن باشید همان طور که سیدحسن در زمان حیات خود مقاومت حزب‌الله لبنان را به بهترین نحو رهبری می‌کرد، اکنون هم به برکت شهادتش در رهبری مقاومت نقشی برجسته خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های مقاومت با تغییر رهبران آن تغییر نمی‌کند، بیان کرد: در حزب‌الله نیز سیاست‌ها و انگیزه‌ها در جهت عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی است و با شهادت و فقدان افراد برجسته‌ خود تغییر مسیر نخواهد داد. در روزهای آینده با انتخاب دبیرکل جدید حزب‌الله، شاهد ادامه‌ راه شهید نصرالله خواهیم بود و امیدوارم پیروزی‌های چشمگیر محور مقاومت در منطقه را یکی پس از دیگری ببینیم.

اکثر جریانات سیاسی لبنان حامی حزب‌الله هستند

رئیس نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه اکثر احزاب و جریانات سیاسی در لبنان حامی جریان مقاومت هستند، گفت: با وجود تمام اختلاف نظرهای سیاسی و تفاوت نگاه‌هایی که در لبنان با حزب‌الله وجود دارد، اما یک همبستگی بسیار بزرگی در اکثر این احزاب نسبت به حزب‌الله حاکم است و همگی اسرائیل را باعث تمام این فجایع می‌دانند و از سیدحسن‌نصرالله به بزرگی یاد می‌کنند.

حسینی‌مطلق ادامه داد: همواره شاهد بودیم که جنبش أمل به رهبری نبیه برّی و دیگر جنبش‌های سیاسی شیعی در لبنان با وجود تفاوت نگاه‌های جزئی با حزب‌الله، تا به امروز حامی آن بوده‌اند و همیشه اسرائیل را دشمن درجه یک مسلمین و حتی بشریت می‌دانستند. هم چنین احزاب اهل سنت و دُروز (یک گروه قومی-مذهبی عرب) که در لبنان فعالیت دارند هم در این سال‌ها در کنار حزب‌الله ایستادند و حتی فردی مثل سعد حریری رهبر جریان المستقبل که مدت‌هاست از سیاست کناره‌گیری کرده و اختلافاتی هم با حزب‌الله داشته، رسماً رژیم صهیونیستی را عامل بحران در منطقه می‌داند.

وی اضافه کرد: بنابراین اکثریت این جریان‌ها اعم از شیعه، سنی، مسیحی و دروزی‌ در لبنان با جریان حزب‌الله همراه هستند و در مبارزه با رژیم غاصب خودشان را در کنار حزب‌الله قرار می‌دهند. فقط در مورد جریانات مسیحیت نکته‌ای عرض کنم که علی‌رغم حامی بودن دیگر جریانات سیاسی از حزب‌الله، اما دو جریان القوات اللبنانیة به ریاست سمیر جعجع و حزب کتائب به ریاست سامی جمیل، دارای زاویه و اختلاف زیادی با حزب‌الله هستند و همواره موافق خلع سلاح کردن حزب‌الله بودند و می‌توان گفت که حتی همین دست از اختلافات سبب گستاخی و جسارت رژیم صهیونیستی در جهت اقدامات تروریستی در طول این سال‌ها بوده است.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با ترور سیدحسن نصرالله، ماهیت رژیم غاصب صهیونیستی برای بسیاری از آزادگان دنیا چه مسلمان، چه مسیحی و یهودی بیش از پیش روشن شد و حتی بعضی از هم پیمانان منطقه‌ای این رژیم هم از جنایت انجام‌شده در جنوب لبنان خرسند نیستند. امیدواریم که به زودی شکست و انزوا و نابودی هژمونی آمریکا در منطقه را شاهد باشیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha