• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071410723
  • خبرنگار : 71415

نامه ۹۹ پزشک آمریکایی به بایدن: شاهد جنایت‌هایی فراتر از درک در غزه بودیم

نامه ۹۹ پزشک آمریکایی به بایدن: شاهد جنایت‌هایی فراتر از درک در غزه بودیم

گروهی متشکل از ۹۹ پزشک و متخصص پزشکی آمریکایی که داوطلب کار در غزه بودند، گفتند که هیچ نشانه‌ای از فعالیت نظامی در بیمارستان‌های غزه نمی‌بینند و از دولت بایدن خواستند فوراً حمایت نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک از رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، در نامه‌ای به رئیس‌جمهور جو بایدن و کامالا هریس، معاون او، این گروه که مجموعاً ۲۵۴ هفته را به صورت داوطلبانه در مراکز بهداشتی درمانی غزه گذرانده‌اند، تجربیات دست اول خود را از شرایط وخیم انسانی در بحبوحه تهاجم مداوم ارتش صهیونیستی به اشتراک گذاشتند و گفتند که «شاهد جنایاتی فراتر از درک انسانی» بوده‌اند.

براساس گزارش آناتولی، آنها در این نامه که در وب‌سایت «Gaza Healthcare Letters» منتشر شده است، گفته‌اند: «ما می‌خواهیم کاملاً واضح بگوییم: هیچ یک از ما هیچ نوع فعالیت شبه‌نظامیان فلسطینی را در هیچ یک از بیمارستان‌ها یا سایر مراکز بهداشتی درمانی غزه ندیده‌ایم.

آنها افزوده‌اند: «ما از شما می‌خواهیم ببینید که اسرائیل به‌طور سیستماتیک و عمدی کل سیستم بهداشت و درمان غزه را ویران کرده است و اسرائیل همکاران ما در غزه را برای شکنجه، ناپدید شدن و قتل هدف قرار داده است».

در این نامه به تشریح درد و رنج زنان و کودکان در بیمارستان‌ها، از جمله سوءتغذیه گسترده و کمبود تجهیزات پزشکی ضروری در غزه پرداخته شده است.

آنها همچنین به مطالعه‌ای استناد کردند که در ژورنال پزشکی Lancet در ماه ژوئیه منتشر شد که نشان می‌داد تعداد کشته‌شدگان غزه به طور مستقیم و غیر مستقیم تاکنون از ۱۱۸ هزار نفر فراتر رفته است که بیش از ۵ درصد از جمعیت غزه است.

اسما طاها، پرستار اطفال، می‌گوید: هر روز می‌دیدم که نوزادان می‌میرند. آنها سالم به دنیا آمده بودند. مادران آنها به قدری سوءتغذیه داشتند که نمی‌توانستند شیر بدهند و ما فاقد شیر خشک یا آب تمیز برای تغذیه آنها بودیم، بنابراین آنها گرسنگی می‌کشیدند.

 دکتر مارک پرلموتر، جراح ارتوپد و دست، در این نامه نوشته است: «در غزه اولین باری بود که مغز یک نوزاد را در دست گرفتم. اولین برای خیلی چیزها.»

پزشکان در این نامه گفته‌اند که جابجایی «مداوم و مکرر» جمعیت مبتلا به سوءتغذیه و بیمار غزه که نیمی از آنها کودک هستند، به مناطقی که آب لوله کشی یا حتی توالت در دسترس نیست، «کاملاً تکان دهنده» است.

آنها گفته‌اند: ممکن نیست چنین تیراندازی گسترده‌ای به کودکان خردسال در سراسر غزه، که در طول یک سال تمام طول کشیده، برای بالاترین مقامات غیرنظامی و نظامی اسرائیل تصادفی یا ندانسته باشد.

این گروه از دولت بایدن خواسته است که از تحریم تسلیحاتی بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی تا زمانی که آتش‌بس دائمی حاصل شود و اسیران هر دو طرف آزاد شوند، حمایت کند.

امضاکنندگان همچنین خواستار ملاقات با بایدن و هریس شدند تا در مورد آنچه دیده‌اند و چرا احساس می‌کنند سیاست آمریکا در خاورمیانه «باید فورا تغییر کند» گفتگو کنند.

آنها همچنین در نامه ۲۵ ژوئیه خود، از جمله بازگشایی گذرگاه رفح برای اجازه دادن به کمک‌های بشردوستانه، از جمله آب و تجهیزات پزشکی، به غزه، درخواست‌های خود را تکرار کردند.

آنها گفته‌اند: هر روزی که ما به تامین سلاح و مهمات به اسرائیل ادامه می‌دهیم، روز دیگری است که زنان با بمب‌های ما تکه تکه می‌شوند و کودکان با گلوله‌های ما به قتل می‌رسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha