• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403071411125
  • منبع : نمایندگی مازندران

فرمانده انتظامی استان مازندران:

 کارآمدی پلیس منوط به وجود شهروند هوشمند است

 کارآمدی پلیس منوط به وجود شهروند هوشمند است

ایسنا/مازندران فرمانده انتظامی استان مازندران، کارآمدی پلیس هوشمند را منوط به وجود شهروند هوشمند عنوان کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسن مفخمی شهرستانی به مناسبت هفته نیروی انتظامی در دیدار با مسئولان استانی، اظهار کرد: کارآمدی پلیس هوشمند منوط به وجود شهروند هوشمند است و مهمترین مساله در فراگیری هوشمندانه، رعایت و اعتماد به قانون و قانونمندی است.

فرمانده انتظامی مازندران، افزود: داشتن شهروندانی قانون مدار در جامعه، می‌تواند یکی از ضرورت‌ها و خواسته‌های حکومت و دولت باشد برای تحقق چنین هدفی، تلاش کند و تحقق اهداف در این راستا، مستلزم تامین زیر ساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز است.

سردار مفخمی ضرورت ساخت یک جامعه و مردم قانون مدار را مستلزم استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و فرهنگ سازی در این عرصه دانست و یادآور شد: با نهادینه سازی مولفه‌های فرهنگی در جامعه، می‌توان دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای در حوزه‌های مختلف اجتماعی، از جمله امنیت، آرامش، رشد و توسعه داشت. چرا که قانونمندی زمینه‌های ایجاد امنیت پایدار در جامعه است.

امنیت پایدار شرط لازم برای پیشرفت اقتصادی

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه امنیت پایدار شرط لازم برای پیشرفت اقتصادی و توسعه پایدار نیز زمینه ساز گسترش و تقویت و ارتقای امنیت ملی و اجتماعی است، گفت: الگوی جدید فراجا مبتنی بر پنج تحول ساختاری و دارای کارکردهای متقابل در سازمان است که یکی از آن‌ها تحول در نگاه پلیس به جامعه و تغییر رویکرد سلبی و تهدید محور پلیس به رویکرد ایجابی و اجتماع‌محور است.

وی با بیان اینکه فراجا با رویکرد جدید فرصتی را فراهم ساخت تا ضمن انجام وظایف سنتی خود، مشارکت مردمی را نیز در سطح بالایی امکان‌پذیر سازد، خاطرنشان کرد: این رویکرد به نحوی است که با افزایش میزان تعاملات پلیس و مردم سازوکار بنیادین تأمین امنیت به جای برخوردهای فیزیکی بر مفاهمه و گفت‌وگو استوار شود.

سردار مفخمی یادآور شد: تردیدی نیست که راه اصلی تحقق امنیت اجتماعی مطلوب، بدون داشتن پلیس مقتدر، هوشمند، توانا، چابک و با کفایت، محقق نخواهد شد.

وی افزود: یکی از اهداف سازمانی پلیس ایجاد یک جامعه قانون مدار است و یکی از مهم‌ترین دستاوردهایی که قانون مداری می‌تواند برای جامعه به ارمغان بیاورد، نظم و انضباط در جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha