• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403073023339
  • خبرنگار : 71614

برپایی نمایشگاه در یک هتل چه فوایدی دارد؟

برپایی نمایشگاه در یک هتل چه فوایدی دارد؟
عکس خبر تزیینی است

نمایشگاه «درخشش زیبایی ۲» که هم‌اینک در حال برگزاری است، بررسی شد.

به گزارش ایسنا، نشست نقد و بررسی نمایشگاه «درخشش زیبایی ۲» با حضور آصف ابراهیمی، راد معصومی، داوود میری، فرشته زمانی فیروزی، مهسا مشایخی، رزیتا زاد مجید و آرزو آزادی برپا شد و طی آن داوود میری، آرزو آزادی و آصف ابراهیمی سخنرانی کردند. 

آرزو آزادی نمایشگاه «درخشش زیبایی ۲» را منعکس‌کننده بخش مهمی از هنر امروز ایران در رشته هنرهای تجسمی دانست و در این باره گفت: برپایی این قبیل نمایشگاه‌ها می‌تواند  شروع خوبی برای رقم خوردن اتفاق‌های خوب برای هنرمندان جوان باشد. به باور من هر نمایشگاه گروهی گونه‌ای از ارزیابی و فضاسازی است که یک مجموعه نسبت به سوگیری خودش در حوزه تجسمی معاصر انجام می‌دهد؛ حال چه رویکرد اقتصادی داشته باشد و چه رویکرد زیبایی شناسانه. ما تلاش کردیم در نمایشگاه درخشش زیبایی ۱و ۲ هر دو رویکرد در یک مقام ارائه دهیم.

آزادی ادامه داد: از یک نگاه سراسربین،  سازمان دهی نمایشگاه گروهی کار بسیار دشواری است. چند عامل سبب می‌شود که تعدادی اثر در قالب یک نمایشگاه گروهی کنار یکدیگر قرار بگیرد و مهم‌ترینشان مضمون آن آثار وحدت موضوعی آن‌هاست؛ عامل دوم نیز نسل است. در نمایشگاه درخشش زیبایی اغلب هنرمندان از نسلی هستند که به بار نشسته‌اند و تعدادی نیز جوان‌هایی هستند که امیدی به آن‌هاست.

در ادامه داوود میری ـ نقاش ـ ابعاد مناسب و تکنیک قدرتمند را نقطه تمایز آثار این ۱۴ هنرمند دانست و گفت: این آثار عرضه‌ سالم و دلپذیری از هنر هنرمندان معاصر ایران است. هنرمندانی شناخته شده و بعضاً کمتر شناخته شده در کنار هم، حضور یافته‌اند که در واقع این روال معمول و متداول برای معرفی هنرمندان جوان‌تر است.

آصف ابراهیمی نیز درباره برپایی نمایشگاه‌های گروهی در فضای نمایشگاهی هتل، گفت: این نمایشگاه به اعتقاد من یکی از مردمی‌ترین فضاهای هنری تهران است. با اینکه در یک هتل مجلل و آراسته برگزار شده اما آحاد مختلف افراد جامعه امکان بازدید از آثار را دارند. از سویی مخاطبان غیرهنرمند، مسافران و مهمانان و بعضاً گردشگران خارجی نیز از بازدیدکنندگان آثار هستند که می‌توانند از طریق این‌گونه نمایشگاه‌ها با فرهنگ و هنر ایران آشنایی بهتری پیدا کنند.

ابراهیمی گفت:‌ این نمایشگاه به اعتقاد من تجربه‌ای متفاوت در نمایشگاه گردانی و برپایی نمایشگاه بود و همزمانی این رویداد با حراج تهران نیز نگاه‌ها را جلب کرد.

در نمایشگاه درخشش زیبایی ۲، چهارده هنرمند از جمله مسعود شکیبایی، رضا رازقندی، راد معصومی، مرتضی احمدنژاد، آصف ابراهیمی، داوود میری، ژینوس شهیدی، ناهید مؤمن خانی، رامبد دهقانی پور تنها، فرشته زمانی فیروزی، مهسا مشایخی، رزیتا زاد مجید، آرزو آزادی و الهام نیاورانی، هر یک با دو اثر حضور دارند.

این نمایشگاه گروهی تا پایان پاییز ۱۴۰۳ ادامه دارد و برای بازدید از آن همه روزه می‌توان به هتل پارسیان آزادی به نشانی تهران، بزرگراه‌ شهید چمران، تقاطع بزرگراه یادگار امام (ره) مراجعه کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha