• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403080704656
  • خبرنگار : 50187

رئیس دادگستری جیرفت:

رأی پرونده کثیرالشاکی در جیرفت صادر شد/ حبس و جریمه ۱۵ میلیاردی متهم

رأی پرونده کثیرالشاکی در جیرفت صادر شد/ حبس و جریمه ۱۵ میلیاردی متهم

ایسنا/کرمان رئیس دادگستری شهرستان جیرفت از صدور رأی پرونده کثیرالشاکی مربوط به یکی از بنگاه‌های املاک در این شهرستان خبر داد و گفت: مسئول این بنگاه مشاور املاک به حبس‌ طویل‌المدت، رد مال و ۱۵ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده است.

اصغر ستایی مختاری امروز هفتم آبان ماه در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: بر اساس رأی صادره، متهم در این پرونده به اتهام کلاهبرداری از طریق فریب شاکیان به اخذ اموال واهی و امیدوار نمودن آنان به امور غیر واقع، محکوم به هشت سال و ۹ ماه حبس‌ و رد مال و جزای نقدی به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان محکوم شده است.

وی بیان کرد: رسیدگی به این پرونده کثیرالشاکی چهار جلدی در شعبه ۱۰۲ کیفری دو جیرفت در دستور کار قرار گرفت و پس از قریب به چهار ماه از زمان ارسال پرونده از دادسرا به دادگاه و انجام بررسی‌های تخصصی لازم رای قانونی صادر شد.

ستایی مختاری گفت: موضوع تاسف‌بار در پرونده این است که علی‌رغم اینکه فرد محکوم در سال‌های گذشته نیز به انجام معاملات غیرقانونی در این شهر شهرت داشته و بارها از سوی مراجع نظارتی و انتظامی تذکرات لازم داده شده، اما شاهد صدور و اعطای جواز کسب تاسیس مشاور املاک برای این فرد بوده‌ایم که حتماً مسئولان متولی در حوزه صدور مجوزها باید پاسخگو باشند.

رئیس دادگستری جیرفت بیان کرد: در راستای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، بنگاه‌های املاک مجاز ملزم به اتصال به سامانه کاتب سازمان ثبت اسناد و املاک هستند تا به درج پیش‌نویس قرارداد در این سامانه اقدام و پیش‌نویس را برای تنظیم سند رسمی به دفاتر اسناد رسمی منعکس کنند.

وی در پایان توصیه کرد: مردم در زمان خرید ملک و زمین بایستی استعلامات لازم درباره اصالت مالکیت را از دستگاه‌های متولی از جمله اداره ثبت اسناد و املاک، شهرداری و اداره راه و شهرسازی به عمل آورند تا در دام افراد سودجو و کلاهبردار گرفتار نشوند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha