• یکشنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403121913440
  • منبع : مطبوعات

پشت پرده یک ابتذال

اسپانسر آهنگ‌های ساسی کیست؟

اسپانسر آهنگ‌های ساسی کیست؟

تا قبل از این همیشه پلتفرم پخش موسیقی «رادیو جوان» اسپانسر اصلی آهنگ‌های ساسی مانکن بوده، اما این‌ بار نام یک حامی مالی جدی دیگر هم دیده می‌شد.

به گزارش ایسنا، روزنامه هفت صبح نوشت: ساسی مانکن باز هم به چیزی که می‌خواست رسید؛ انتشار ترانه عامه‌پسند، بالا آمدن اسمش در اینستاگرام، افزایش فالوئر و جلب توجه در همه جا: از رسانه‌های مکتوب تا شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی. این بار در حالی که همه به حواشی او و بازیگران جدید ساسان حیدری نگاه می‌کردند متوجه اسم‌های جدیدی به عنوان اسپانسر او شدند: فرزاد وجیهی و آی-ایکس بروکر. 

تا قبل از این همیشه پلتفرم پخش موسیقی «رادیو جوان» اسپانسر اصلی آهنگ‌های ساسی مانکن بوده، اما این‌ بار نام یک حامی مالی جدی دیگر هم دیده می‌شد. وبسایت مشرق درباره او نوشته که این فرد یک کلاهبردار باسابقه است که پس از ارتکاب جرایم اقتصادی، از کشور متواری شده. فردی که از آن حرف زده می‌شود «فرزاد وجیهی» است. خودش را کارآفرین معرفی کرده و ۶۰۰ هزار فالوئر در اینستاگرام دارد.

پشت پرده یک ابتذال؛ اسپانسر آهنگ‌های ساسی کیست؟

بیشتر پست‌هایش درباره سرمایه‌گذاری، ترید کردن، استراتژی‌های افزایش سرمایه است. از زندگی خودش عکس‌هایی که بوی تجمل می‌دهند منتشر می‌کند تا مثل همه رویا فروش‌ها بگوید رازهای پولدار شدنش را می‌خواهد افشا ‌کند. بررسی هفت صبح نشان می‌دهد که از زمان شروع به کار تبلیغات ساسی مانکن ۱۰۰ هزار فالوئر به او در کمتر از یک ماه اضافه شده است. یعنی اندازه یک ورزشگاه آزادی. بی‌دلیل نبوده که بلافاصله بعد از انتشار آهنگ و تبلیغات سود رمزارزی خودش را شروع کرد. خودش که ادعا می‌کند یک تحلیلگر بازار ارز دیجیتال است اما چرا به او می‌گویند کلاهبردار؟ 

ماجرای شرکت کلاهبرداری او را وبسایت مشرق شرح داده. او مالک اصلی همان بروکری است که بالاتر نامش آمد. ماجرای فعالیت این فرد در ایران از این قرار است: وجیهی سال ۲۰۱۲ شرکتی به اسم آرون گروپس تأسیس و از سال ۲۰۲۰ خدمات خود را در ایران وارد فاز تبلیغاتی می‌کند.

اواخر دهه نود، فاز تبلیغات خود را به سمت شعار «افزایش سرمایه تا ۵۰۰ برابر» پیش می‌برد که اصطلاحاً به آن اهرم معاملاتی ۵۰۰ برابری هم گفته می‌شود. برای این کار افراد اول کار ۱۰۰ دلار پرداخت می‌کردند و پس از پرداخت، می‌توانستند تا ۱۰۰ برابر مبلغی که پرداخت کردند، ترید کند. پس از مدتی هم شرکت دیگر جواب مشتریانش را نداد. بعد هم و تجمعات اعتراضی شکل گرفت و در نهایت دفتر آنها پلمب شد. 

مدیریت شرکت ARON GROUPS اکنون بر عهده دو برادر به نام فرزاد وجیهی با تابعیت کانادا و فرزین وجیهی با تابعیت انگلیس است. آنها بعد از این اتفاق‌ها از روش‌های کلاهبردارانه جدیدی برای باز هم فریب مشتریانشان استفاده کردند اما این شرکت کلاهبردار شناخته شد و فرزاد وجیهی، مدیرعامل آن، به ۴ سال حبس و رد اموال محکوم شدند. بعد از صدور حکم مشخص شد که آنها از ایران متواری شدند و الان فرزاد تحت پیگرد پلیس اینترپل است.

شاید باور کردنش سخت باشد ولی برای آهنگ جدید ساسی مانکن نوشته بود: «وقتی هنر حد و مرزها رو جابه‌جا می‌کنه، ذهن‌های بسته شروع به جیغ زدن می‌کنند. تاریخ ثابت کرده هر چیزی که اول مورد نفرت قرار گرفته، بعداً شده نماد یک انقلاب.» پس از انتشار موزیک و وقتی همه توجه‌ها به او و شرکتش جلب شده بود تصویری از سود ۱۰۵ درصدی در بازار ارزهای دیجیتال در دو روز اخیر منتشر کرد که ساز و کار کلاهبرداری خودش را تبلیغ کند. آن هم به خصوص برای ۱۰۰ هزار فالوئر جدیدی که به واسطه ساسی مانکن به دست آورده است. 

 دومین اسپانسر: آی ایکس بروکر

«آی ایکس بروکر»، نام یکی از اسپانسرهای آهنگ جدید است.  یک کارگزاری فارکس است که در سال ۲۰۲۴ در کشور ترکیه تاسیس شده و به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهد. اخیرا وبسایت وب‌آموز ویدئوی یوتیوب کاملی درباره اطلاعات متناقض و کلاهبردارانه این وبسایت منتشر کرده است. درباره وبسایتی حرف می‌زنیم که مجوز داخلی ندارد و به خاطر تحریم‌ها هم مجوز بین‌المللی نمی‌توانست داشته باشد.

وقتی اسم آن را در وبسایت‌های بورس کشورهای مختلف هم سرچ کنیم باز اثری از مجوزی که ادعا می‌کنند نیست. همانطور که انتظارش می‌رفت کلاهبرداری از همین فضای مبهم و غیر رسمی شروع می‌شود. بررسی روایت‌ها نشان می‌دهد که مثل وبسایت‌های کلاهبرداری رمزارزی در یک زمان مشخص به مشتریانش سود داده و افراد را تشویق کرده که بیشتر در آن سرمایه گذاری کنند. اما به نظر می‌رسد که این وبسایت در نهایت پس از جذب سرمایه به مقدار کافی، دیگر پولی به مشتریانش پرداخت نمی‌کند. 

تعدادی از کاربران، به‌ویژه در ایران، گزارش دادند که پس از سرمایه‌گذاری، یا سود وعده‌داده‌شده را دریافت نکردند یا دسترسی به دارایی‌هایشان قطع شده است. اما آنها هنوز هم با استفاده از تبلیغات اینفلوئنسرها و وعده سود بالا اعتماد تریدرهای آماتور یا سرمایه‌گذارهای خرد را جلب می‌کنند. جالب اینکه درگاه پرداخت ریالی غیرمستقیمی هم دارد و این یعنی از مسیر بانک مرکزی پول از ایران قابل انتقال به این وبسایت است.

تهیه کننده موزیک ساسی که بود؟

وبسایت مشرق نوشته تهیه‌کنندگی این موزیک برعهده فرشید رفاهی، پسرخوانده ابراهیم حامدی، معروف به ابی است. او مدیریت شرکت بین‌المللی تولید و رسانه EMH Productions را بر عهده دارد و در لس‌آنجلس فعالیت می‌کند. فرشید از طریق همین شرکت، تهیه‌کنندگی و مدیریت تورهای موسیقی را بر عهده می‌گیرد و یکی از پلتفرم‌های خرید بلیت کنسرت‌ها را اداره می‌کند. 

فرمول همیشگی ساسی

این بار ساسی مانکن در موزیک جدید خود از همسر یک بازیکن سابق فوتبال به‌عنوان مدل استفاده کرد. آ.ج به دلیل جراحی‌های زیبایی قبلا در فضای مجازی خبرساز شده بود و حالا با حضور در موزیک ساسی، در معرض توجه قرار گرفته است.

البته کم کم این بازیکن هم درگیر پاسخگویی درباره رابطه خود و همسرش شد و باز حواشی حول این آهنگ ادامه پیدا کرد. لا به لای این موج‌های چرخش فالوئرها بین صفحات اینستاگرامی، هر کدام از آنها کسب و کار اقتصادی خود را هم تبلیغ می‌کردند. برای مثال مشرق نوشته س.ح کمی بعد از انتشار آهنگ و سیل کامنت‌هایی که برای حیدری گذاشته می‌شد، مدرسه فوتبالش را تبلیغ کرد. 

استراتژی ساسان حیدری معروف به ساسی مانکن، همیشه این بوده که با انتشار یک موزیک‌ویدئوی مبتذل خبرساز شود. فرمول این است: ابتدا تریلر کوتاهی از موزیک ویدئو پخش کند، یک چهره پرحاشیه در ویدئو قرار دهد و بعد که همه را منتظر خود نگه داشت، محصول نهایی را بیرون دهد. اگر خاطرتان باشد ساسی قبلا آهنگ «سمیه» را با حضور یک بازیگر سرشناس فیلم‌های مستهجن ساخته بود. 

 هر کدام از این افراد چند فالوئر جدید گرفتند؟

این بار، مدت‌ها بود که ساسی با نمادهای «توبه» و «پشیمانی» و مضامین نوحه‌خوانی تظاهر به پشیمانی و ندامت کرده بود. حتی اکانت اینستاگرامش را موقت از دسترس خارج کرد و مدام ویدئوهایی از اعتکاف و روزه منتشر می‌کرد.  درنهایت همانطور که همه حدس می‌زدند آخر هفته قبل آهنگ جنجالی خود را منتشر کرد.

ساسان حیدری در حال حاضر هشت میلیون و ۶۰۰ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد. او در یک ماه گذشته با تبلیغات خود توانست ۴۰۰ هزار فالوئر جدید جذب کند. در پنج روز گذشته حدود ۱۰۰ هزار فالوئر به صفحه بازیکن فوتبال و همین تعداد فالوئر هم به وجیهی، اسپانسر موزیک اضافه شده است. کمتر از ۱۰ هزار فالوئر به دنبال‌کنندگان «آی ایکس بروکر» (اسپانسر دیگر موزیک) اضافه شده و در نهایت این همه ماجرا ۲۵۰ هزار دنبال کننده هم برای همسر این بازیکن به دنبال داشته است.

 *بازنشر مطالب دیگر رسانه‌ها در ایسنا به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان می‌باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha