• سه‌شنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۴ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1404012614230
  • منبع : صندوق بازنشستگی کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تشریح کرد

برخورد با بدعهدی شرکت بیمه‌گر بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری/ شیوه نامه اجرای متناسب‌سازی در ۱۴۰۴ در دستور کار هیات دولت

برخورد با بدعهدی شرکت بیمه‌گر بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری/ شیوه نامه اجرای متناسب‌سازی در ۱۴۰۴ در دستور کار هیات دولت

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با انتقاد شدید از شرکت بیمه‌گر خدمات درمانی تکمیلی (بیمه ملت) گفت: با وجود پرداخت ۷۵ درصد از مطالبات این شرکت و تأمین حدود پنج هزار میلیارد تومان، متأسفانه شرکت بیمه‌گر در عمل به تعهدات خود قصور کرده و از اردیبهشت سال گذشته تا پایان اسفند، هیچ‌گونه پرداختی به بازنشستگان نداشته و در برخی نمایندگی های خود از پذیرش اسناد درمانی بازنشستگان خودداری کرده که هردو  تخلف و رفتارهایی غیر حرفه‌ای و خلاف تعهدات محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌اله میرزایی در هشتاد و یکمین گردهمایی روسای کانون‌های بازنشستگان استان تهران بر تلاش برای به نتیجه رسیدن پیگیری‌های قانونی و اداری برای اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری تاکید کرد.

میرزایی با تبریک ۲۵ فروردین ماه «روز سرمایه انسانی» و با بیان این مطلب، گفت: این ماده قانونی یکی از اصلی‌ترین مطالبات جامعه بازنشستگان است و صندوق تمام تلاش خود را برای تحقق آن به کار بسته است. خوشبختانه در جلسه اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس، که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، این موضوع در دستور کار قرار گرفت و به عنوان دومین اولویت اصلی پس از حقوق بازنشستگان، مورد بررسی قرار گرفت.

میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد شدید از شرکت بیمه‌گر خدمات درمانی تکمیلی (بیمه ملت) گفت: با وجود پرداخت ۷۵ درصد از مطالبات این شرکت و تأمین حدود پنج هزار میلیارد تومان، متأسفانه شرکت بیمه‌گر در عمل به تعهدات خود قصور کرده و از اردیبهشت سال گذشته تا پایان اسفند، هیچ‌گونه پرداختی به بازنشستگان نداشته و در برخی نمایندگی های خود از پذیرش اسناد درمانی بازنشستگان خودداری کرده که هردو  تخلف و رفتارهایی غیر حرفه‌ای و خلاف تعهدات محسوب می‌شود.

وی افزود: از همان ابتدای حضورم در صندوق، موضوع بیمه تکمیلی یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها بود. در حالی که ما منابع موردنیاز را پرداخت کرده بودیم، عملکرد شرکت بیمه‌گر موجب ایجاد دغدغه و نگرانی و اعتراضات بازنشستگان شد این در حالی است که شرکت بیمه‌گر اسناد درمان و هزینه آنها را دریافت کرده بود. 

وی در خصوص پرداخت خسارت‌های بیمه‌ای گفت: در دو هفته اخیر، پرداخت خسارت‌های مربوط به فروردین تا شهریور سال گذشته آغاز شده و تقریبا کل مطالبات مربوط به بیماران خاص نیز پرداخت شده است. از روز شنبه هفته جاری نیز پرداخت مطالبات بیمه‌ای از مهر تا اسفند آغاز شده و امیدواریم در صورت عدم سنگ‌اندازی و همکاری شرکت بیمه گر، طی ۱۰ روز آینده تمام مطالبات سال ۱۴۰۳ پرداخت شود.

میرزایی همچنین به فرآیند انتخاب بیمه‌گر جدید اشاره کرد و گفت: مناقصه‌ای برای انتخاب بیمه‌گر سال آینده برگزار شده و تأکید داریم که شرکت برنده دارای زیرساخت مناسب، سهولت در پذیرش و رسیدگی به اسناد و همچنین پایبندی به جدول تعهدات باشد. پرداخت‌ها همچنان به صورت سرانه انجام خواهد شد و رقم تعهدات نیز بر اساس تعرفه‌های مشخص‌شده توسط بیمه مرکزی تعیین خواهد شد.

وی با اشاره به دغدغه‌ها و مطالبات بازنشستگان، اضافه کرد: جهش عددی تعهدات از ۱۱ همت  به ۱۸ همت در بودجه صندوق به تصویب رسیده و مبنای مناقصه جدید است. 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به احیای طرحهای یاری نیز اشاره کرد و افزود: با هماهنگی های انجام شده قرار است اتفاقات خوبی در حوزه سفرها، بیمه تکمیلی، تسهیلات مالی و خدمات تخفیفی و تقسیطی برای کمک به معیشت و ارتقای قدرت خرید بازنشستگان انجام شود که در اردیبهشت ماه این موارد اعلام خواهد شد.

میرزایی همچنین در پاسخ به پرسش بازنشستگان در خصوص سهام آلومینیوم جنوب نیز گفت: با توجه به منع دستگاه نظارتی، تحویل سهام این شرکت عملاً در اولین روز حضورم در صندوق بازنشستگی کشوری انجام شد که با توجه به شرایط بازار سرمایه، امکان فروش مطلوب آن و پرداخت مطالبات بازنشستگان عزیز وجود نداشت؛ خوشبختانه با شرایط ایجاد شده و پیگیری های صورت گرفته، امیدواریم که این مطالبه برجای مانده نیز بزودی نهایی شود.

وی در خصوص اجرای متناسب سازی مرحله دوم در سال جاری نیز گفت: تا آنجا که اطلاع دارم شیوه نامه اجرای قانون متناسب سازی در سال ۱۴۰۴ در هیات دولت در دستور کار قرار گرفته است که تلاش می کنیم پس از تصویب این شیوه نامه و جزئیات قانونی آن، حکم افزایش ۲۰درصد سنواتی امسال به همراه متناسب سازی در قالب یک حکم صادر شود تا از دوباره کاری و اتلاف وقت جلوگیری شود.

میرزایی در پایان ضمن تشکر از صبر، همراهی و نجابت بازنشستگان گفت: همه تلاش ما در سال جدید بر آن است که شرایط رفاهی و درمانی بازنشستگان بهبود یابد و صندوق با اتکا به ظرفیت شرکت‌ها و منابع موجود، راه‌حل‌های مناسبی برای تأمین مطالبات بازنشستگان و ارتقای کیفیت خدمات ارائه دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در این نشست، روسای کانون های بازنشستگان استان تهران مطالبات بازنشستگان را در حوزه های بیمه تکمیلی و پرداخت بدهی خسارت درمان، پرداخت کسورات حقوق بازنشستگان، اجرای متناسب سازی براساس قانون، لزوم ایجاد تشکلات ساختارمند و قانونی برای کانون های بازنشستگی، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، احیای طرح های یاری با توجه به اثربخشی آن در زمان اجرا و لزوم حضور یکی از نمایندگان صندوق بازنشستگی در هیات امنای تامین اجتماعی و صندوق های وابسته با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری مطرح کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha