• سه‌شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1404020906491
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

کارگران، خط مقدم تولید، خودکفایی و توسعه اقتصادی‌اند

کارگران، خط مقدم تولید، خودکفایی و توسعه اقتصادی‌اند

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: کارگران، خط مقدم تولید، خودکفایی و توسعه اقتصادی هستند.

احمد توصیفیان امروز نهم اردیبهشت در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد خرم‌آباد که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: هفته کارگر فرصت مغتنمی برای پاسداشت تلاش‌های ایثارگرانه و زحمات بی وقفه جامعه کارگر است و اعتقاد داریم کارگران، خط مقدم تولید، خودکفایی و توسعه اقتصادی هستند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سرمایه‌گذاری برای تولید، اضافه کرد: اعتقاد داریم یکی از ارکان مهم برای تحقق این شعار، کارگران و جامعه کار هستند. بخش دیگر سرمایه‌گذاران و کارفرمایان هستند که پای کار بوده و ضلع سوم ما مسئولین هستیم که تولید و مسیر کار را تسهیل کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: در باور دینی ما، کار نه تنها ابزار معیشت بوده بلکه عملی صالح و  مایه عزت فردی و جمعی است و اعتقاد داریم کارگران، پرچمدار عرصه توسعه اقتصادی و سفیران رشد و رونق تولید هستند.

وی تصریح کرد: در بسیاری از واحدهای تولیدی به نیروهایی نیاز دارند که یک مهارت خاص مانند جوشکار و مکانیک دارند، اگر اتفاقات خوبی در بحث مهارت آموزی بیفتد، بخشی از مشکل بیکاری برطرف می‌شود و بخشی به فرهنگ کار، مسئولیت‌پذیری و پشتکار جامعه کارگری برمی‌گردد.

توصیفیان خاطرنشان کرد: امسال دولت حداقل دستمزد را قبل از شروع سال تعیین کرد که حدود ۳۵ تا ۴۵ درصد افزایش حقوق داشتیم و براساس اطلاعاتی که از مجموعه‌ها گرفتیم، حقوق کارکنان را به موقع پرداخت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه کارگران، سربازان جبهه تولید و توسعه کشورند افزود: امسال طرح ایران ماهر در کشور برگزار خواهد شد و در استان هم جلسات اولیه‌ای برگزار شده است و در مسیر مهارت آموزی و تربیت نیروهای ماهر پیش خواهیم رفت، سازمان فنی و حرفه‌ای بیشتر روی دوره‌هایی متمرکز است که کمتر نیاز جامعه بوده که این دوره‌ها باید به سمت مشاغل نوین و IT و براساس نیازهای استان برود.

توصیفیان گفت: فروش و بازاریابی کسب و کارهای جدید، یکی دیگر از مسائل است که در حال برنامه‌ریزی برای حل این مسئله هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha