به گزارش ایسنا، «اسکات گالووی»، استاد برجسته بازاریابی در دانشگاه نیویورک، گفت: «تسلا» یک برند عالی بود. او با استناد به نظرسنجی اخیر اکسیوس که نشان میداد «تسلا» از رتبه هشتم در رتبهبندی ۱۰۰ شرکت برتر آمریکا در سال ۲۰۲۱، به رتبه ۹۵ در سال ۲۰۲۵ سقوط کرده است، ادامه داد: جریان کاملا علیه «ایلان ماسک» شده است.
«گالووی» مشکلات «تسلا» را به این نسبت داد که «ماسک» با روی آوردن به سیاست در طول سال میلادی گذشته، مشتریان اصلی این شرکت را از خود دور کرده است.
مدیرعامل «تسلا» در آمریکا، میلیونها دلار برای حمایت از دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی آمریکا هزینه کرد و سپس هدایت وزارت کارآمدی دولت آمریکا را برعهده گرفت.
در حالی که «ماسک» برای بسیاری از حامیان ترامپ به یک قهرمان تبدیل شد، تصویر یک میلیاردر فناوری که چنین قدرتی را در اختیار دارد، واکنشهای منفی را نیز برانگیخت که عمدتا «تسلا» را هدف قرار داد.
«تسلا» در اواخر آوریل، از کاهش ۷۱ درصدی عایدی به ازای هر سهم این شرکت نسبت به سال میلادی گذشته خبر داد و با اعتراضات گستردهای در نمایندگیها و نمایشگاههایش مواجه شد.
«گالووی» گفت: «ایلان ماسک» مرد فوقالعادهای است، اما افراد اصلی جامعه خود را از خود دور کرده است. سه چهارم جمهوریخواهان هرگز به خرید خودروی برقی فکر نمیکنند. بنابراین او با افرادی صمیمی شده است که به خودروهای برقی علاقهای ندارند.
طبق گزارش بیزینس اینسایدر، در جلسه گزارش درآمد اخیر «تسلا»، «ماسک» گفت: قصد دارد از کار خود در دولت ترامپ کنارهگیری کند و دوباره روی شرکتهایی که او را به نامی آشنا تبدیل کردهاند، تمرکز کند. او افزود: اگر دلیلی برای انجام هزینههای سیاسی در آینده ببینم، این کار را خواهم کرد. در حال حاضر دلیلی نمیبینم.
انتهای پیام
نظرات