به گزارش ایسنا، طبق دادههای وبسایت رزرو هتل Trivago، گردشگران در کشورهایی که بیشترین آسیب را از تعرفههای تجاری دونالد ترامپ دیدهاند، ایالات متحده را از فهرست سفرهای خارجی خود حذف کردهاند.
«گاردین» نوشت، یافتههای موتور جستوجوی هتل «Trivago» همچنین حاکی از آن است که مسافران بریتانیایی و آمریکایی، در پی نگرانیها از وضعیت نامطمئن اقتصادی به طور فزایندهای سفرهای داخلی را انتخاب میکنند.
این شرکت رزرواسیون، کاهشهای دو رقمی در میزان رزرو سفر به ایالات متحده آمریکا را از سوی مسافران ساکن ژاپن، کانادا و مکزیک گزارش کرده است. کانادا و مکزیک نخستین کشورهایی بودند از زمانی که ترامپ در اول فوریه تعرفههای ۲۵ درصدی را اعلام کرد، هدف تعرفههای او قرار گرفتند.
کاناداییها بهویژه از اظهارات مکرر ترامپ مبنی بر اینکه همسایه شمالی آمریکا بهتر است بهعنوان ایالت پنجاهویکم به ایالات متحده ملحق شود، خشمگین شدهاند.
بر اساس یافتههای Trivago که با یکی از رسانهها به اشتراک گذاشته شده است، تقاضا در میان آلمانیها نیز «بهشدت کاهش یافته است»، بهطوری که رزرو هتل در ایالات متحده آمریکا کاهش درصدی تکرقمی را نشان میدهد.
آلمان بزرگترین اقتصاد در اتحادیه اروپا است، جایی که ترامپ بارها تهدید به افزایش تعرفهها کرده و اخیراً در روز یکشنبه اعلام کرده است مالیات ۵۰ درصدی را که قرار بود ماه آینده اعمال شود، «متوقف» کرده است.
تاکنون تغییر قابل توجهی در تعداد گردشگران بریتانیایی که به ایالات متحده آمریکا سفر میکنند مشاهده نشده است. بریتانیا تاکنون با برخی از سبکترین تعرفهها در سطح جهان مواجه بوده و ماه گذشته نیز به توافق تجاری «پیشگامانهای» با ایالات متحده دست یافته است.
کسبوکارهایی که در صنعت گردشگری ۲.۶ تریلیون دلاری ایالات متحده فعالیت دارند، نسبت به «رکود ترامپ» بهدلیل آشفتگی که جنگ تعرفهای رئیسجمهور بر اقتصاد جهانی وارد میکند، نگران شدهاند.
ماه گذشته، اداره ملی سفر و گردشگری دولت فدرال آلمان، آمار اولیهای منتشر کرد که نشان میداد تعداد بازدیدهای خارجی از ایالات متحده آمریکا در ماه مارس نسبت به همان ماه در سال گذشته، ۱۱.۶ درصد کاهش یافته است.
رزروهایی که از طریق Trivago (که متعلق به Expedia است) انجام شدهاند نیز نشان میدهد که آمریکاییها کمتر در سفرهایشان هزینه میکنند و در عوض، تقاضا برای هتلهای ارزانتر و با درجه ستاره پایینتر افزایش یافته است.
دونالد ترامپ بر بیش از ۱۸۰ کشور تعرفه اعمال کرده است اما بسیاری از این تعرفهها را برای دورههایی تا ۹۰ روز متوقف کرده است تا دولتها بتوانند برای رسیدن به توافق، مذاکره کنند.
دادههای رزرو اخیر نشان میدهد که در بریتانیا، تقاضا برای سفرهای داخلی در ماههای مهم و اثرگذار گردشگری، جولای تا سپتامبر، در مقایسه با سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.
یوهانس توماس، مدیرعامل Trivago گفت: «در زمانهای پر از نبود قطعیت، مردم ترجیح میدهند نزدیکتر به خانه بمانند.»
تحقیقات این موتور جستوجوی سفر و هتل همچنین نشان میدهد لندن مقصد اصلی گردشگران بریتانیایی است و پس از آن، ادینبرو قرار دارد که تقاضا برای آن تقریباً ۳۰ درصد افزایش یافته و سپس شهرهای یورک، بلکپول و منچستر در ردههای بعدی قرار دارند.
انتهای پیام
نظرات