• پنجشنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۴ / ۱۹:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1404030805272
  • خبرنگار : 50286

در شورای آموزش و پرورش جیرفت با حضور وزیر چه گذشت؟

در شورای آموزش و پرورش جیرفت با حضور وزیر چه گذشت؟

ایسنا/کرمان در جلسه شورای آموزش و پرورش جیرفت با ابراز تاسف از تعداد بازماندگان تحصیلی و مدارس تخریبی در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد بر کیفی‌بخشی آموزش تاکید شد.

استاندار کرمان هشتم خرداد در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان با حضور وزیر آموزش و پرورش، اعضای شورای آموزش و پرورش و فرمانداران و ائمه جمعه که در جیرفت برگزار شد، گفت: نگاه وزیر آموزش و پرورش به استان کرمان قابل تقدیر است که با صبوری با مراجعان برخورد کردند و حتی داخل خودرو برای رفع دغدغه‌ آنها تلاش کرد و حمایت‌های نماینده جیرفت و عنبرآباد به همراه پیگیری‌های انجام شده که همواره مسائل استان را رصد می‌کنند و اخیرا صدای کشاورزان خسارت دیده بودند، باعث تشکیل جلسات متعددی شد که نتیجه‌بخش خواهند بود .

محمدعلی طالبی از حضور مردم، فرهنگیان و رسانه‌ها در جلسه شورای آموزش و پرورش ابراز خرسندی کرد و افزود: در نهضت مدرسه‌سازی که مورد تاکید رئیس جمهور نیز هست و راهبردهایی را برای استانداران مشخص کردند، در استان کرمان پیشرو هستیم.

وی افزود: کلید توافق و همراهی بنگاه‌های اقتصادی توسط رئیس جمهور زده شده و شاهد معافیت‌های مالیاتی خواهیم بود.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی نسبت به مشارکت در ساخت مدارس تاکید کرد و افزود: حجم کار در استان کرمان بسیار بالاست و منتظر خیران هستیم، دهیاران و شوراهای اسلامی باید مردم را تشویق کنند تا نقشه راه برای حضور خیران فراهم شود.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در جیرفت علی‌رغم همه محرومیت‌ها رتبه‌های برتر کنکور، المپیاد و رشته‌های ورزشی پارالمپیک داریم که نیروی انسانی نخبه مغفول مانده و انتظار داریم از تجربیات نخبه‌های کارآمد در سطح وزارتخانه استفاده شود.

بهنام سعیدی توجه وزیر آموزش و پرورش را نسبت به بهبود وضعیت مدارس تخریبی خواستار شد و گفت: اکثر مدارس جیرفت و عنبرآباد و بخش اسماعیلی تخریبی هستند که هر لحظه احتمال خطر جامعه دانش آموزی را تهدید می‌کند و بیشتر مدارس به خاطر وضع سرویس‌های بهداشتی دچار چالش هستند.

وی راه‌اندازی مدیریت آموزش و پرورش در بخش اسماعیلی را خواستار شد و افزود: ما در بخش اسماعیلی ۷۰ هزار نفر جمعیت و بیش از ۸۰۰۰ دانش آموز داریم که تا جیرفت ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارند اما مدیریت آموزش و پرورش را نداریم که استقلال و راه‌اندازی این زیرساخت را تقاضا می‌کنیم.

سعیدی ساماندهی کلکسیونی از نیروهای مختلف از جمله خدماتی، طرح امین، قراردادی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: باید طرحی آماده شود که این نیروها ساماندهی شوند.

در ادامه این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در همه شهرستان‌ها و مناطق یک نقطه صفر را شروع کردیم و براساس آنچه را که تحویل گرفتیم، گزارشات را ارائه می‌دهیم.

محمدرضا فرحبخش با اشاره به پراکندگی استان کرمان، افزود: دو مدرسه از شمالی‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر فاصله دارند بنابراین در ارائه خدمات با چالش روبرو هستیم.

وی با ابراز تاسف از آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل‌کردگان در جنوب کرمان اظهار کرد: باتوجه به این مشکل در جنوب استان با چالش‌های اجتماعی روبرو هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین از تحصیل ۸۷۰۰ دانش آموز در بخش اسماعیلی خبر داد و گفت : متاسفانه مدارس این بخش نیز تخریبی هستند و در شهرستان عنبرآباد هم دچار مشکل هستیم.

فرحبخش از آمار قابل توجه آسیب‌های اجتماعی در جیرفت ابراز تاسف کرد و گفت: در صدد هستیم شورای ائتلاف نماد را تشکیل بدهیم.

به گزارش ایسنا، در این نشست یکی از فرهنگیان که در امر نهضت مدرسه‌سازی مشارکت کرده، بخشی از مشکلات فراروی این طرح مردم‌محور را بیان کرد که وزیر آموزش و پرورش دستور رسیدگی و مساعدت در اسرع وقت داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha