عباس صوفی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با ایسنا با اشاره به وضعیت نوسازی ناوگان حمل و نقل بین شهری عنوان کرد: بودجهای که در سال ۱۴۰۳ برای بازسازی ۱۰ هزار اتوبوس در نظر گرفته شد، یک هدف اولیه بود و قطعا این بودجه باید افزایش پیدا کند؛ تا جایی که حداقل باید بودجهای در نظر گرفته شود که ۱۵ هزار اتوبوس بازسازی و نوسازی شوند. در حقیقت هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی باید بازنگری جدی در ناوگان حمل و نقل شهری و بین شهری صورت بگیرد.
وی ادامه داد: در حوزه حوادث جادهای نیز کمیسون عمران جلسات متعددی با وزارت کشور و سازمان راهداری برگزار کرده است و قرار شده است تا این سازمان هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کمیت به نوسازی جادههای کشور و افزایش ایمنی آنان اقدام کند. همچنین نصب و نوسازی تابلوها و علائم ایمنی در دستور کار باید قرار بگیرد و سازمان راهداری نیز قرار شد برنامه خود را در این موضوع ارائه دهد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازم است تا دستگاههای مربوطه در حوزه حمل و نقل شهری و بین شهری از جمله وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری، وزارت کشور و شهرداریها به یک هماهنگی مناسب در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل برسند. متاسفانه هر سال شاهد فوت بسیاری از عزیزانمان به دلیل کهنه بودن ناوگان شهری و وضعیت راهها هستیم. این موضوع نیازمند همت جمعی دستگاههای مربوطه است. ضمن اینکه سیاستهای کلی نظام در خصوص حمل و نقل نیز وجود دارد اما همین سیاستها نیز درحال حاضر به خوبی اجرا نمیشود.
انتهای پیام
نظرات