• سه‌شنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۴ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1404032013019
  • خبرنگار : 71649

دبیر شورای عالی ترافیک کشور:

مجوز فعالیت تاکسی‌های اینترنتی با وزارت کشور نیست/ نباید برای تردد در پایتخت تبعیض قائل شد

مجوز فعالیت تاکسی‌های اینترنتی با وزارت کشور نیست/ نباید برای تردد در پایتخت تبعیض قائل شد

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور گفت: حضور و تردد در پایتخت به دلیل تمرکز بسیاری از خدمات و نیازهای ضروری هموطنان از سایر شهرستان‌ها، یک حق قانونی برای همه مردم است و نباید میان ساکنان تهران و دیگر شهرها در این زمینه تبعیض قائل شد.

سیدمجتبی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس شورای شهر تهران مبنی بر قصور وزارت کشور در ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی پلاک شهرستان ضمن دعوت از مهدی چمران برای ارائه مستندات خود در این باره، اظهار کرد: پیشنهاد چند ماه اخیر شورای شهر تهران درباره ایجاد محدودیت و افزایش هزینه تردد برای پلاک‌های غیربومی، ناظر بر همه خودروها بود و ارتباطی به تاکسی‌های اینترنتی نداشت و از آنجایی‌که این پیشنهاد فاقد هرگونه پشتوانه مبتنی بر مطالعات حقوقی و فنی بود، در هیئت تطبیق فرمانداری تهران باطل شد.

وی افزود: سکوهای تاکسی‌های اینترنتی مجوز فعالیت خود را از نهادهای ذیربط خود دریافت می‌کنند نه وزارت کشور.

شفیعی با تأکید بر ضرورت رعایت حقوق شهروندی گفت: حضور و تردد در پایتخت به دلیل تمرکز بسیاری از خدمات و نیازهای ضروری هموطنان از سایر شهرستان‌ها، یک حق قانونی برای همه مردم است و نباید میان ساکنان تهران و دیگر شهرها در این زمینه تبعیض قائل شد.

شفیعی ادامه داد: با توجه به میزان سفرهای شهری که توسط تاکسی‌های اینترنتی با پلاک غیربومی تهران صورت می‌گیرد، تعمیم احتمال بروز تخلفات و جرایم به تمامی جمعیت رانندگان خدوم این بسترها، غیر دقیق و غیرمنصفانه است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور در دوره جدید، به دلیل اهمیت نظارت عالیه بر عملکرد جابجایی مسافر بر بستر اینترنت، از اواخر سال گذشته طی جلسات مستمر در تعامل با مجلس شورای اسلامی، با مطالبه از متولیان این حوزه درحال اصلاح برخی بندهای قانونی مربوطه در راستای ارتقای کیفیت خدمات تاکسی‌های اینترنتی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۰ ۱۹:۵۳

ایران به سیستم حمل و نقل پیشرفته نیازمند است سیستم باید هوشمند شود همه خود رو ها مجهز به دوربین و بلند گو باشند شماره امنیت باید در اختیار مسافر قرار گیرد تا در صورت خطر اطلاع دهند تاکسی ها در مسیر تعیین شده تردد کنند و رنگ برای هر تاکسی تعریف شود

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۱ ۱۳:۲۵

مگه خودروی شخصی مسافر هست . متاسفم برای طرز تفکرات . من خودم شخصا خانواده رو همه جا میبرم دلیل نمیشه تا نون خوردنم دیگرون ببیند. فرهنگ‌سازی رو همه باید از خودشون شروع کنن

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۱ ۰۰:۱۶

یارو جمعش کن اساس اسنپ هرج ومرج نرخ گاها کرایه ۳ کیلومتر را بالاتر از سی کیلومتر می‌زند دراکثر مناطق پر مسافر گوشی رانندگانش خام ش ومسافرین را بانرخ فوق العاده بالا سوار میکنند

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۱ ۱۶:۴۵

خداوکیلی خودت فهمیدی چی گفتی!!!!؟

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۱ ۰۱:۳۸

من طی چهار ده گذشته، بارها در مقالات ، درخواست‌ ها‌ و حتی در پیش نویس ایده ها و طرحهای کتبی مرتبط با موضوع حمل و نقل شهری بار و مسافر،این حقیقت را تکرار کرده ام که:در این حوزه تجربه مقدم بر تخصص است وبهترین عملکرد اجرایی،جز از تلفیق این دو میسرنیست!

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۱ ۰۱:۵۰

نظرات رئیس شورای شهر تهران در مورد پلاک شهرستانیا باعث تفرقه و ایجاد درگیری میشود متاسفانه حرفهایی که نه پایه منطق دارد و نه عمومیت همه جای ایران سرای من هست این ملت خیلی عزیزند

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۱ ۱۲:۵۰

همه ایران سرای من است ولی این دلیل براین موضوع نیست پلاک شهرستان نباید در تهران فعالیت داشته باشد چون هرشهربنابه ظرفیت زیرساخت خودش ظرفیت داره الان تهران شما ببینید خیابانها را ببینید

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۱ ۱۸:۰۵

شمال هم زیرساخت و ظرفیت اون همه مسافر و پلاک تهران رو نداره پس نباید هر پنجشنبه و جمعه و ... بیان شمال فعالیت پلاک های تهران و ورود خودروهای پلاک تهران به گیلان و مازندران و استان های شمالی نیز باید ممنوع اعلام بشه

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۲ ۰۶:۲۴

حرف میلاد در جواب آقاسید کاملا منطقی و درسته،حالا شما مسافر بردی شهرستان،خالی برمیگردی؟یا اینکه هرهفته مردم تهران میرن شمال و جاهای دیگه،آیا ظرفیت این همه مسافر رو داره؟امکانت اون شهر برای مردم همون شهره یا تهرانی‌ها استثناء هستند از این بابت؟

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۱ ۰۸:۰۰

هر شهری باید در همان شهر فعالیت بکند که به آدرسهاش و ... وارد باشد .

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۱ ۱۳:۰۵

این کار نشدنیه فکر کن الان یه نفر بخواد با اسنپ از شهرستان مسافره بزنه بیاد تهران اونوقت تکلیف چیه طرف تا تهران اومده دیگه نباید مسافر جابجا کنه

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۱ ۱۳:۴۴

امنیت باید برقرار باشه اون پلاک شهرستان بوده باید جلوشونو بگیرن خطرناکه یا اینکه ثبت بشه تو سامانه مجوز بگیرن

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۱ ۱۴:۰۶

بله نمیشود کلا محدود کرد اما در تاکسی اینترنتی باید محدود شوند بسیاری از مردم پلاک شهرستان سوار نمیشوند.

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۲ ۰۶:۰۷

دوست عزیز رانندگان شهرستان که میان تهران مسافران شهر و استان خودشون رو سوار میکنند برای برگشت.از قضا اکثر مردم ساکن تهران اهل شهرستان هستند و برای سفر های بین استانی پلاک شهر خودشون رو ترجیح میدن

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۲ ۰۶:۱۶

شاید جالب باشه براتون که من چندتایی مسافر اصالتا تهرانی دارم هم آقا و هم خانم که برای مسافرت فقط به بنده رجوع میکنند.پس این که می‌فرمایید اعتماد ندارند به راننده های شهرستان چندان صحیح نیست.مهم سلامتِ اخلاقِ نه چیز دیگه.ارادتمند تمام رانندگان.

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۱ ۱۶:۵۰

چرا باید کرایه در شهرستانها پایین باشد راننده ها بیان تهران برای مسافر در تهران

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۲ ۰۸:۰۶

کرایه ۴ سال پیش رو میدن ناراضی هم هستن،، سوار نشید خب

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۲ ۰۵:۵۷

دستممربزاد جناب دکتر شفیعی،واقعا افزایش هزینه تردد پلاک شهرستانها در تهران کار نابخردانه و کارشناسی نشده ای بود و خدارو شکر که کارشناس دردآگاهی مانند دکتر شفیعی هستند تا جلوی اینطور کارهای سراسر زیان و هزینه ساز رو بگیرند.خدا به مردم ایران رحم کنه.

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۲ ۰۹:۴۵

سلام من راننده اسنپ و تپسی شهرستان هستم. این همه در مورد امنیت مسافرها پیشگیری می‌کنید یه فکری هم در مورد امنیت راننده ها کنید آدم هایی هستن به شکل مسافر نما

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۲ ۱۱:۲۱

رنگ تاکسی های اسنب ومسافرکش مشخص باشد یک رنک مشکی دو کاپوت سفید مسافرکش شخصی

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۲ ۱۴:۰۰

آقا مشکل این نیست که راننده این کار کرد اون کارو نکرد راننده زمان تنهایی داره لایه فرد دیگر مثلاً یک خانم بااون تنها میشه مثلاً اگر صاحب کارخانه هم تنها بشه نتیجه همینه مگه قصاب قاتل نداریم مگه حمومی یا دلاک قاتل نداریم مگه رنگ کار قاتل نداریم