• یکشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۴ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1404040100169
  • خبرنگار : 50996

دبیر کارگروه مد و لباس خراسان رضوی مطرح کرد

رسانه‌ها، بازوی حیاتی در شفاف‌سازی و معرفی فعالان مد و لباس

رسانه‌ها، بازوی حیاتی در شفاف‌سازی و معرفی فعالان مد و لباس
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی دبیر کارگروه مد و لباس خراسان رضوی گفت: نقش رسانه‌ها در شفاف‌سازی و معرفی فعالان مد و لباس بسیار برجسته و کلیدی است.

حمید صابر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مطابق آیین‌نامه مصوب، نقش و وظایف کارگروه ساماندهی مد و لباس در تمامی استان‌های کشور یکسان است و تغییری در آن وجود ندارد. تنها تفاوت‌ها ممکن است در نحوه عملکرد و چگونگی اجرای دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها مشاهده شود که این امر بسته به ظرفیت‌ها، شرایط اجرایی و رویکردهای مدیریتی هر استان، طبیعی و قابل انتظار است.

دبیر کارگروه مد و لباس استان خراسان رضوی درباره اعضای جدید کارگروه، بیان کرد: ترکیب اعضای کارگروه تغییر چشمگیری نداشته و فقط یکی از نمایندگان صنوف به عنوان عضو حقیقی، جایگزین شده است.

وی اضافه کرد: در آغاز مسئولیت، با تمام دستگاه‌های عضو کارگروه مکاتبه‌ای انجام و از آن‌ها درخواست شد که نمایندگان خود را جهت عضویت معرفی کنند. دستگاه‌هایی از جمله آموزش‌ و پرورش، صمت، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و صداوسیما از جمله اعضای اصلی هستند که پس از معرفی نمایندگان‌شان، نخستین جلسه کارگروه با ترکیب جدید برگزار شد. در این جلسه مقرر شد جلسات به ‌صورت منظم با حضور اعضای اصلی تشکیل شده و بسته به موضوع دستور جلسات، نمایندگان سایر نهادها یا صنوف به عنوان میهمان دعوت شوند.

صابر ادامه داد: در حوزه عملکرد اجرایی، می‌توان به برگزاری ۹ نمایشگاه مد و لباس در مشهد و یک نمایشگاه در نیشابور در سال گذشته اشاره کرد. این نمایشگاه‌ها توسط مؤسسات تک‌منظوره‌ای که مجوز برگزاری چنین رویدادهایی را دارند و هر یک به‌ مدت سه روز برگزار شدند. عمده مجوزها در سه ماهه پایانی سال صادر شد. مجوز برگزاری نمایشگاه‌ها از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور صادر می‌شود. در این فرآیند، دبیرخانه استانی موظف است مدارکی از جمله تصویر آثار دارای نشان «شیما»، قرارداد محل برگزاری، استعلام هویت برگزارکننده و تأییدیه اماکن را بررسی و پس از تأیید، به دبیرخانه کشوری ارسال کند.

وی با بیان اینکه کارگروه‌های استانی وظیفه‌ای در زمینه تدوین یا اصلاح قوانین ندارند، تصریح کرد: شناسایی و احصای موانع، ابهامات یا خلاهای اجرایی در روند فعالیت‌ها از جمله مواردی است که برای تسهیل امور برعهده این کارگروه گذاشته شده و به دبیرخانه کشوری اعلام می‌شود تا فرایند اصلاح یا بازنگری آیین‌نامه‌ها مورد توجه قرار گیرد. مطالعه دقیق وظایف دبیرخانه‌ها و آیین‌نامه‌های موجود از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه ساماندهی مد و لباس کشور توصیه می‌شود.

دبیر کارگروه مد و لباس خراسان رضوی اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در این میان بسیار برجسته و کلیدی است. آن‌ها با ایفای نقش در حوزه اطلاع‌رسانی، شفاف‌سازی و بازتاب فعالیت‌ها تأثیر بسزایی در معرفی فعالان این حوزه دارند. یکی از وظایف اصلی ما در دستگاه‌های دولتی، اطلاع‌رسانی شفاف خدماتی است که به مراجعان ارائه می‌شود. پس از آن شناسایی فعالان، تسهیل در صدور مجوز، ارائه خدمات حمایتی، شبکه‌سازی، توانمندسازی و معرفی به جامعه یا تولیدکنندگان از دیگر مسئولیت‌های ما است.

صابر تصریح کرد: در این مسیر همکاری رسانه‌ها و فضای مجازی نقش غیرقابل‌انکاری در ارتقای سطح عملکرد ایفا می‌کند. رسانه‌ها همچنین با بازتاب بازخوردهای مردمی و شناسایی نقاط ضعف، ما را در بهبود مستمر یاری می‌دهند. بی‌توجهی به این ظرفیت بی‌نظیر می‌تواند موجب انحراف از مسیر، کندی حرکت یا حتی عدم تحقق اهداف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha