• جمعه / ۲۷ تیر ۱۴۰۴ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1404042716746
  • خبرنگار : 71219

مدیر یک پردیس سینمایی مطرح کرد

رونق سینمای اجتماعی با «پیرپسر»

رونق سینمای اجتماعی با «پیرپسر»

مدیر یکی از سینماهای شهر تهران بیان کرد، سینمای اجتماعی با اکران فیلم «پیرپسر» در روزهای پس از جنگ رونق گرفته است و با وجود فیلم‌های کمدی مخاطبان بیشتری از این نوع فیلم‌ها استقبال می‌کنند.

فرشته فکری - مدیر پردیس سینمایی پرده طلایی که در شهرک ولیعصر تهران واقع شده- به ایسنا گفت: در دوران جنگ ۱۲ روزه به‌صورت طبیعی میزان تماشاگران سینما کاهش چشمگیری پیداکرده بود، اما با این حال بسیاری از سینماها ازجمله پردیس سینمایی پرده طلایی تهران همچنان به فعالیت خود ادامه دادند. همچنین با فرارسیدن ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، سینماها به مدت پنج روز تعطیل شدند ولی پس‌ازآن شرایط به گونه‌ای پیش رفته که سینماها دوباره فعالیت‌های روزانه خود را مانند سابق در پیش بگیرند.

خوشبختانه از روز پنجشنبه هفته گذشته تاکنون روال عادی بر سینماها و میزان استقبال تماشاگران حاکم شده است و مخاطبان مشتاق به سینمای ایران، بار دیگر به حضور در سالن‌ها رغبت نشان دادند.

او افزود: در روز سه‌شنبه، هم‌زمان با طرح فروش بلیت نیم‌بها، آمار تماشاگران باز هم افزایش پیدا کرد و پس از مدت‌ها شاهد بودیم که یک فیلم اجتماعی یعنی «پیرپسر» بیش از آثار کمدی توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند و آمار فروش بیشتری را نسبت به این فیلم‌ها به ثبت رساند.

وی با اشاره به مزیت‌های پردیس‌های سینمایی چند سالنه برای اکران همزمان فیلم‌های بیشتری که در معرض انتخاب مخاطبان قرار می‌گیرد، بیان کرد: در چنین مجموعه‌هایی می‌توان سانس‌های بیشتری را برای هر فیلم در نظر گرفت و این می‌تواند باعث افزایش فروش فیلم‌های مختلف شود. در شیوه سانس‌بندی در تلاش هستیم که در ساعت ابتدایی روز نوبت‌های بیشتری را در اختیار فیلم‌های کودک و نوجوان و سینمای انیمیشن قرار دهیم و به‌ صورت کلی برنامه‌ریزی در خصوص ساعات شروع فیلم‌ها را به‌گونه‌ای سامان دهیم که افراد یک خانواده یا جمع بتوانند بنا بر سلیقه شخصی خود، فیلم‌ مورد نظر را انتخاب کرده و همگی در ساعتی یکسان از سالن‌ها خارج شوند. این موضوع باعث می‌شود تا افراد حاضر در سنین کودک و نوجوان که به تماشای آثار بزرگ‌سال علاقه‌ای ندارند نیز بتوانند به تماشای فیلم‌های مختص به گروه سنی خود بنشینند.

به گفته این مدیر سینمایی «معمولاً سینماهای تک سالن دارای تعداد صندلی‌های بیشتری هستند و در شرایط فعلی، پر شدن عمده ظرفیت این سالن‌ها کار بسیار دشواری است به همین دلیل این روزها در ساخت پردیس‌های سینمایی تلاش می‌شود تا در هر سالن ظرفیت‌های متفاوتی در نظر گرفته شود و با توجه به میزان استقبال مخاطبان از هر فیلم، سالن مناسب در اختیار آثار قرار می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود تا سینما داران نیز کم‌تر دچار خسارت مالی شوند. این روزها دیگر مخاطبان کلان‌شهرها از سینماهای تک سالن استقبال چندانی را صورت نمی‌دهند.»

فکری با اشاره به لزوم در نظر گرفتن رشته‌ای دانشگاهی در خصوص مدیریت مجموعه‌های سینمایی گفت: به نظرم نیاز است تا رشته‌ای در این خصوص تعریف شود تا شاهد به‌کارگیری رویکرد حرفه‌ای‌تری در مدیریت سالن‌های سینما در سطح کشور باشیم. مدیر یک سینما و مجموعه پرسنل آن باید به آداب برقراری ارتباط با مشتریان مسلط باشند و این موضوع خود دارای ریزه‌کاری‌های بسیاری است که تحصیل در رشته‌ای مرتبط با امر مدیریت سینما می‌تواند این خلأ را پر کند.  به‌طور حتم برگزاری دوره‌های آمورشی کوتاه‌مدت برای مدیران و پرسنل سینماها می‌تواند تا حد زیادی مشکلات این بخش را مرتفع کند. در بسیاری از کشورهای جهان، شرط اصلی مدیریت یک مجموعه سینمایی داشتن تحصیلات مرتبط با این زمینه شغلی است که متأسفانه این موضوع در ایران نادیده گرفته می‌شود. مدیریت سینما با چالش‌های بسیاری همراه است و ضرورت دارد تا مدیران سینمایی با ترتیب دادن دوره‌های مختلف تلاش کنند تا زمان تدوین یک‌رشته دانشگاهی مرتبط، خلأهای موجود در این بخش را پوشش دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha