• یکشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۴ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1404042918080
  • خبرنگار : 50105

برگ برنده تسلا در هند رو شد

برگ برنده تسلا در هند رو شد

«تسلا»، سه‌شنبه گذشته، رسما وارد هند شد و اولین نمایشگاه این خودروساز با نام «مرکز تجربه»، در مرکز خریدی در شهر بمبئی افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، تنها مدل خودروی «تسلا» که در این نمایشگاه عرضه ‌شد، «مدل وای» (Model Y) به‌روزرسانی‌شده است که از چین وارد شد.با این حال، هزینه‌ واردات تقریبا ۱۰۰ درصدی به هند، به دلیل تعرفه‌های سختگیرانه، بسیار زیاد خواهد بود.

طبق اطلاعات وب‌سایت «تسلا» در هند، قیمت «مدل وای» دیفرانسیل عقب، از ۶.۱ میلیون روپیه یا حدود ۷۰ هزار دلار شروع می‌شود. قیمت «مدل وای» معادل آن در آمریکا از ۴۴ هزار و ۹۰۰ دلار بدون احتساب مالیات و هزینه‌ها، شروع می‌شود. تحویل خودروهای «تسلا» به هند از اواخر سه‌ ماهه سوم سال میلادی جاری، آغاز خواهد شد.

جای تعجب نیست که انتظار نمی‌رود «تسلا» با چنین قیمت اولیه بالا و در کشوری که میانگین درآمد سالانه حدود ۴۰۰۰ دلار است، خودروهای برقی زیادی بفروشد و در حالی که هند از نظر حجم فروش، سومین بازار بزرگ خودرو در جهان است، خودروهای برقی، فقط چهار درصد از کل فروش را تشکیل می‌دهند.

«سومن ماندال»، تحلیلگر ارشد شرکت کانترپوینت، به خبرگزاری فرانسه، گفت: انتظار نداریم با توجه به قیمت، «تسلا» به سرعت وارد بازی میزان فروش شود اما رشد در هند، می‌تواند چشمگیر باشد.

طبق گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، جمعیت هند تا سال ۲۰۵۰، به حدود ۱.۷ میلیارد نفر خواهد رسید، در حالی که انتظار می‌رود چین، شاهد کاهش جمعیتش باشد. بخش عمده‌ای از جمعیت فعلی هند، هنوز در روستاها زندگی می‌کنند و این کشور نرخ مشارکت نیروی کار پایینی را تجربه می‌کند. انتظار می‌رود این درصدها تغییر کنند و طبقه متوسط رو به رشدی در راه باشد.

طبق پیش‌بینی یک موسسه تحقیقاتی در هند، این کشور تا سال ۲۰۳۰، حدود ۷۵ میلیون خانوار طبقه متوسط و ۲۵ میلیون خانوار ثروتمند را به جمعیتش، اضافه خواهد کرد و سهم کل این بخش‌ها به ۵۶ درصد خواهد رسید. آمار جمعیتی نشان دهنده یک بازار رو به رشد قوی است اما قضیه به این سادگی نیست.

تمایل قابل‌توجه هند برای تعرفه‌های وارداتی که بیش از ۷۰ سال در ظرفیت‌های مختلف، اعمال شده است، وسیله‌ای برای تقویت تولید صنعتی داخلی و ترغیب شرکت‌های خارجی به سرمایه‌گذاری در هند است. جنگ تعرفه‌ای آمریکا، کمکی به اوضاع نمی‌کند، اما دو کشور برای دستیابی به توافق مذاکره می‌کنند.

«ایلان ماسک»، مدیرعامل شرکت «تسلا»، ساخت کارخانه‌ای در هند را برای تولید داخلی و صادرات در نظر گرفته است اما بازار رو به رکود خودروهای برقی، باعث شده است که «ماسک»، به تازگی، پیش‌بینی‌هایی را  روی هوش مصنوعی و فناوری خودران ارائه کند، اما سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه برای کاهش تعرفه‌ها می‌تواند راهی برای ورود به هند، بدون نیاز به ساخت کارخانه باشد.

«دوندرا فادناویس»، سروزیر ایالت ماهاراشترا، گفت: آرزو داریم در آینده، شاهد انجام تحقیق و توسعه و تولید در هند باشیم و مطمئنم که «تسلا» این موضوع را در نظر خواهد گرفت.

طبق گزارش یاهو فایننس، «ماسک» اوایل سال میلادی جاری در واشنگتن، جلسه‌ای با «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند، برگزار کرد. «مودی» تمایلش را در جهت اصلاح سیاست‌های هند برای افزایش سرمایه‌گذاری خارجی پنهان نکرده است. حتی خودروسازان داخلی هند نیز از این رقابت جدید، استقبال می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha