• دوشنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۴ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1404043018789
  • خبرنگار : 71368

معاون شهردار تهران عنوان کرد

اتصال بزرگراه یادگار امام به آزاد راه تهران - ساوه به شرط رفع معارض

اتصال بزرگراه یادگار امام به آزاد راه تهران - ساوه به شرط رفع معارض

معاون‌ فنی وعمرانی شهرداری تهران گفت: یکی از کلان‌پروژه‌های پایتخت ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) و اتصال به بزرگراه شهید بروجردی، بزرگراه آزادگان و سپس آزاد راه تهران - ساوه است.

به گزارش ایسنا، عباس شعبانی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر از پروژه‌های احداث شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) بلوار بهار و بزرگراه شهید بروجردی با بیان اینکه اجرای کلان‌پروژه‌ها یکی از اهداف این دوره مدیریت شهری بود، گفت: یکی از این پروژه‌ها ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) و اتصال به بزرگراه شهید بروجردی، بزرگراه آزادگان و سپس آزاد راه تهران - ساوه بود.

وی با بیان اینکه ۱۲ سال عملیات عمرانی در بزرگراه شهید بروجردی انجام شده بود که ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، افزود: این پروژه معارضین و مشکلات عدیده‌ای داشت، علت توقف طرح در دوره قبلی این بود که رفع معارضین پروژه به اندازه چند پروژه تلاش نیاز داشت. هزینه‌های زیادی برای رفع معارضین صورت گرفت؛ اما چون نیاز شهر بود، باید اجرایی می‌شد، بگونه‌ای که وجود تأسیسات همچون لوله‌های آب بیش از یک سال پروژه را متوقف کرد و سرانجام بعد از رایزنی‌ها نهایتا این لوله آب که مصرف آب دو و نیم میلیون نفر از شهروندان تهرانی را تأمین می‌کرد، منقل شد که انتقال آب بدون هیچ‌گونه تبعات اجتماعی به سرعت صورت گرفت.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه این پروژه در تابستان امسال قابلیت افتتاح دارد؛ چه بسا اگر این جنگ ۱۲ روزه رخ نمی‌داد و پیمانکار و نیروها در پروژه حضور داشتند، امروز شاهد خط‌کشی پایانی بودیم، گفت: در این مدت به لحاظ ایمنی در جنگ، روی پروژه خاک ریختیم و امروز در حال جمع‌آوری این خاک‌ها برای ادامه پروژه هستیم.

شعبانی با بیان اینکه اگر حمایت شورا از پروژه را داشته باشیم، طرح سریعتر به نتیجه می‌رسد و به شرط رفع معارض، اتصال بزرگراه یادگار امام (ره) به آزادراه تهران - ساوه را شاهد خواهیم بود، ادامه داد: پروژه دوگاز قرار است رینگ غربی در کنار بزرگراه آزادگان باشد تا ترافیک غرب را تقسیم کند تا تمام حجم ترافیک به بزرگراه شهید لشگری منتقل نشود؛ اما زمینی در پروژه دوگاز که معارض دارد، در حال رفع آن هستیم.

وی با بیان اینکه در تکمیل تقاطع‌های بزرگراهی ۴۸ پروژه را اجرایی کردیم و چند پروژه نیز در حال آماده شدن است، افزود: در تلاش هستیم ۱۳ پروژه‌ای که باقی مانده تا پایان سال تکمیل شود

معاون شهردار تهران یادآور شد: بزرگترین پروژه در این بخش s۲۰ است، ۶۰ پروژه از ۹۸ اصلاح تقاطعی به بهره‌برداری می‌رسد که این پروژه‌ها بر اساس نظرسنجی‌ها از پروژه‌های اثرگذار به شمار می‌رود.

شعبانی اظهار کرد: ۷۰۰۰ میلیارد تومان کار عمرانی در شهرداری صورت می‌گیرد که وظیفه بخش عمرانی نیست؛ اما به ما واگذار می‌کنند، در این بخش هزینه پیمانکاران را هم ما باید پرداخت کنیم و یک ریل‌گذاری برای آینده شکل بگیرد و تعیین تکلیف شود. باید زمینه اقدامات عمرانی در دیگر بخش‌ها ایجاد شود؛ چراکه در غیر این صورت چالش‌هایی همچون کمبود اعتبار ایجاد خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران هم با بیان اینکه در حوزه اجرایی دو هزار میلیارد تومان در میدان فتح هزینه شده است، گفت: تملک هم جزء هزینه‌هاست که باید محاسبه شود. در مجموع چهار هزار میلیارد تومان برای اتصال بزرگراه یادگار امام به بزرگراه شهید بروجردی هزینه نیاز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha