فریبرز مرادی در گفت وگو با ایسنا، از آمادگی کامل ۲۲ مجتمع خدماتی - رفاهی در محورهای مواصلاتی استان گیلان برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی و سایر کاربران جادهای خبر داد و اظهار کرد: ارتقاء سطح خدمات در ایام پیک سفر، به ویژه در ایام منتهی به اربعین اهمیت دارد.
وی افزود: برنامهریزی لازم برای تقویت امکانات، نظافت مستمر، تأمین سوخت، بهداشت عمومی و خدمات رفاهی در این مجتمعها انجام شده تا زائران عزیز بتوانند در مسیر عبور از گیلان با آرامش و ایمنی کامل از خدمات استفاده کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان همچنین از هماستانیها و زائران خواست در صورت مشاهده هرگونه نارسایی یا نیاز به ارائه پیشنهاد، نظرات و شکایات خود را از طریق سامانه جامع ۱۴۱ و نیز سامانههای استانی ثبت شکایات، به اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای اطلاع دهند.
مرادی همچنین از آغاز پویش «نذر سفر» در گیلان برای خدمت به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: این پویش با تأکید بر مشارکت همگانی، بستری فراهم کرده است تا علاقهمندان بتوانند با وسایل نقلیه عمومی و شخصی در این خدمت معنوی سهیم شوند.
وی خاطرنشان کرد: پویش «نذر سفر» فرصتی است برای مشارکت اقشار مختلف مردم در تسهیل سفر زائران حسینی و لذا در این طرح، علاوه بر استفاده از ظرفیت ناوگان عمومی، از رانندگان وسایل نقلیه شخصی نیز دعوت میشود تا در صورت امکان، دوستان، آشنایان و دیگر مشتاقان زیارت را در قالب نذر، همراه خود تا مرزهای خروجی کشور منتقل کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان افزود: تاکنون هماهنگیهایی با انجمنهای حملونقل، تشکلهای صنفی، و گروههای مردمی انجام شده تا شرایطی امن، منظم و با کمترین هزینه برای زائران فراهم شود. همچنین تمهیداتی برای پشتیبانی فنی و اطلاعرسانی لازم در مسیرها در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه استان گیلان میتواند نقش موثری در توزیع مناسب تردد زائران ایفا کند، خاطرنشان کرد: این حرکت مردمی میتواند جلوهای از همدلی، نذر و خدمت بیمنت در راه اهل بیت(ع) باشد. از همه هماستانیهای عزیز دعوت میکنیم با پیوستن به این پویش، بخشی از این سفر معنوی را همراه زائران عزیز طی کنند.
انتهای پیام
نظرات