به گزارش ایسنا، ایستگاه شادمان به عنوان یک ایستگاه تبادلی بین خطوط ۲ و ۴ شبکه متروی تهران، یکی از ایستگاههای مهم هر دو خط مورد اشاره به شمار می آید که بخش مربوط به خط ۲ آن در دهه ۷۰ خورشیدی و قسمت مربوط به خط ۴ مترو در سال ۱۳۹۲ به بهره برداری رسیدهاند. این ایستگاه پرمسافر در زمان تخلیه قطارها، معمولاً با تجمع بیش از حد شهروندان و کندی حرکت ایشان مواجه میشود.
مهندس حسن ایزانلو مجری خط ۴ متروی تهران در مورد تمهیدات صورت گرفته جهت رفع این مشکل میگوید: طرح بهینه سازی دسترسیهای مسافران دو خط ۲ و ۴ در ایستگاه شادمان، از مدتها قبل مدنظر شرکت مترو قرار داشته که بخش نخست آن در ایام دهه فجر سال ۱۴۰۳ به سرانجام رسید. اما برای تحقق اهداف اصلی طرح ساماندهی ایستگاه، بخش دوم پروژه شامل تامین دسترسی های مناسب از هر دو سکوی خط ۴ به دو سکوی خط ۲ مترو بلافاصله در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم با تأمین به موقع منابع مالی، بتوانیم در سال جاری شاهد به ثمر نشستن تلاشهای تکمیلی صورت گرفته در ایستگاه شادمان باشیم.
بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، مجری خط ۴ مترو با اشاره به تعبیه ۸ دستگاه پله برقی جدید در این ایستگاه، به سختیهای پروژه مذکور اشاره کرد و افزود: با توجه به فعال بودن ایستگاه از هر دو مسیر خطوط ۲ و ۴ مترو تمام عملیات اجرایی پروژه ساماندهی ایستگاه شادمان از طریق حفاری شفت دسترسی صورت گرفته که همین امر ملاحظات اجرایی خاص خود را به دنبال داشته است.
انتهای پیام
نظرات