سید مصطفی آذرکیش در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه به استناد مصوبه شورای معاونین، سناریوهای مختلفی در جهت استمرار آموزش با توجه به شرایط کشور پیشبینی و طراحی شده است گفت: آمادگیهای لازم همیشه بوده؛ در زمان شیوع بیماری کرونا تجربه تلویزیون ایرانی و مدرسه ایرانی و همچنین آموزش ترکیبی به صورت حضوری و مجازی در بستر شاد وجود داشت. همچنین در شرایط پایدار نیز برنامههایی در نظر گرفته شده است.
وی درباره نحوه آموزش مهارتهای فنی و حرفهای در صورت ایجاد شرایط ویژه اظهار کرد: به مانند زمان شیوع بیماری کرونا عمل میکنیم؛ در آن زمان آموزش ترکیبی وجود داشت، بخشی از آموزشها که قابلیت اجرا در بستر مجازی را داشت بصورت مجازی و بخشی هم که ضرورتا باید حضوری انجام میشد با تشکیل کلاس، صورت میگرفت.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در جهت ارتقای کیفیت آموزش مدارس روستایی عشایری، طرح پویش جهادی البرز اجرا میشود که بیش از ۱۱۰۰ مدرسه شبانه روزی و مدارس روستایی را تحت پوشش قرار میدهد ادامه داد: این برنامهها تحت عنوان تقویت بنیه علمی دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار، در قالب های مختلف انجام میشود.
آذرکیش در خصوص کمبود فضا و تجهیزات در مقطع متوسطه به خصوص مدارس فنی و حرفهای و کاردانش گفت: کمبود داریم اما تلاش میشود با روشهای مختلف جبران شود.
وی با بیان اینکه حدوداً بیش از ۸۴۹ هنرستان جوار کارخانه به نوعی شناسایی شده که امیدواریم به مرور و در چند مرحله به مجموعه آموزش اضافه شوند افزود: همچنین ۶۱۴ مرکز فنی و حرفهای دولتی وجود دارد که سازمان فنی و حرفهای قرار است اینها را در اختیار آموزش هنرجویان هنرستانها قرار دهد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در برخی از کشورها مدارس فنی و حرفهای وجود دارد ادامه داد: در قطر، کویت، امارات عموماً رشتههایی که مورد نیاز است در حوزه شبکه و نرمافزار، الکترونیک و حسابداری و... آموزش داده میشود. همچنین کشور قطر آمادگی خود را در جهت توسعه رشتههای بیشتر اعلام کرده است.
آذرکیش همچنین درباره تحلیل امتحانات نهایی دانش آموزان اظهار کرد: بعد از مراحل پایانی بررسی اعتراضات، تحلیل امتحانات نهایی آغاز خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات