هدایتالله کُرد با اشاره به تنوع سرویسهای پستی و شرایط توزیع مرسولات، اظهار کرد: مرسولات پستی در قالب چند سرویس اصلی شامل سرویس عادی، سفارشی، پیشتاز و ویژه ارائه میشوند که هر یک ویژگی و سرعت متفاوتی دارند.
وی افزود: سرویس عادی با انداختن مرسولات در صندوقهای پستی، سرویس سفارشی به صورت ثبتی و قیمت مناسبتر، سرویس پیشتاز به دلیل سرعت بالاتر با قیمت بالاتری عرضه میشود و سرویس ویژه نیز طی ۲۴ ساعت مرسوله را به مقصد ارسال میکند.
مدیرکل پست سیستان و بلوچستان ادامه داد: توزیع مرسولات در سرویس سفارشی طبق روال معمول انجام میشود، اما سرویس پیشتاز تعهد زمانی ۴۸ تا ۷۲ ساعت دارد.
وی با اشاره به کاهش استفاده از پروازها برای حمل مرسولات پس از شیوع کرونا به دلیل کاهش ظرفیت پروازها، بیان کرد: اکنون مرسولات پستی از تمامی استانها به صورت زمینی وارد سیستان و بلوچستان میشوند که این موضوع تا حدودی بر سرعت توزیع تأثیر گذاشته است.
کُرد تاکید کرد: با وجود شرایط ویژه برخی شهرها مانند چابهار و نیکشهر در بیشتر مناطق سیستان و بلوچستان مرسولات در کمتر از ۷۲ ساعت به دست مردم میرسد اما در صورت بروز هرگونه مشکل شهروندان میتوانند از طریق سامانه ۱۹۳ شکایات و مشکلات خود را مطرح کنند.
وی درباره دفاتر پستی و پیشخوان دولت نیز گفت: دفاتر دولتی زیرمجموعه اداره پست سیستان و بلوچستان هستند و هر شهرستان دارای رئیس اداره و کارکنان دولتی است و دفاتر پیشخوان نیز خدمات قبول مرسولات پستی را انجام میدهند اما توزیع مرسولات به عهده آنها نیست.
مدیرکل پست سیستان و بلوچستان به اقدامات مهم در حوزه خطوط پستی اشاره کرد و افزود: پارسال برای نخستین بار خط پستی مستقیم زاهدان به تهران و برعکس و همچنین زاهدان به کرمان و برعکس راهاندازی شد که این خطوط تاثیر بسزایی در تسریع سیر مرسولات داشتهاند.
وی خاطرنشان کرد: در بخش حمل و نقل درون استانی نیز به جای یک کامیون که کل مرسولات جنوب سیستان و بلوچستان را حمل میکرد اکنون ۲ خط پستی روزانه فعال است؛ یکی تا ایرانشهر و دیگری از ایرانشهر به سمت چابهار که سرعت توزیع را افزایش داده است.
کُرد با اشاره به بهره گیری از ظرفیت حمل ریلی از سال ۱۴۰۰ برای انتقال مرسولات پستی به سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: در منطقه سیستان یک کامیون روزانه برای توزیع مرسولات پستی در حال خدمت رسانی به شهروندان است.
به گزارش ایسنا، به نقل از اداره پست استان، کرد افزود: اداره پست سیستان و بلوچستان همواره در تلاش است با افزایش خطوط حمل و نقل و بهکارگیری روشهای نوین، کیفیت و سرعت خدمات را بهبود بخشد و پاسخگوی نیازهای روزافزون مردم باشد.
انتهای پیام
نظرات