به گزارش ایسنا، محمد مدادی با اشاره به رصد و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش بر فرایند اجرای رشته محیطبانی اظهار کرد: در جلسه ۲۱۶ شورای عالی آموزش و پرورش، رشته محیطبانی به عنوان الگویی موفق که بر مبنای اهداف واقعی نظام کاردانش آموزش و پرورش طراحی و تدوین شده است، نام برده شد و با رأی اکثریت قاطع اعضای شورای مذکور به تایید نهایی رسید.
وی افزود: اعضای شورا موافقت خود را با پیشنهاد تقویت و توسعه رشته مذکور در استانهای چهارمحال و بختیاری و کرمان همچنین جذب مجدد هنرجو در استان مازندران اعلام داشتند.
رییس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیطبان، با اشاره به مطابقت قابل توجه رشته محیطبانی با مبنای قانون نظام جامع آموزش و پرورش گفت: این رشته باید بازطراحی و برخی اشکالات آن به سرعت رفع شود سپس باید به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه شود تا مسیر توسعه حرفهای رشته کاملاً شفاف تعریف شود.
بر اساس گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، در جلسه ۲۱۶ شورای عالی آموزش و پرورش ، اعضای این شورا با بررسی فرایند اجرای رشته محیطبانی در استانهای مجری هنرستانهای محیطبانی، با تقویت و توسعه رشته محیطبانی موافقت کردند.
گفتنی است رشته محیطبانی از سال ۱۴۰۰ به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید و هنرستانهای محیطبانی از سال ۱۴۰۱ در استانهای فارس، خوزستان، مازندران و اردبیل با جذب ۸۸ هنرجو، آموزش تخصصی را آغاز کردند.
انتهای پیام
نظرات