امین برملا در گفتوگو با ایسنا با اشاره به اقدامات انجامشده برای سوق دادن دانشآموزان به رشتههای فنی و حرفهای اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه، هدفگذاری سهم آموزشهای مهارتی برای هر استان ۵۰ درصد پیشبینی شده است؛ خوزستان در این زمینه جزو استانهای پیشرو است و سال گذشته در پایه دهم به ۴۹.۱۲ درصد رسیدیم.
وی افزود: در خوزستان تقریبا سهم ۵۰ درصدی هدایت دانشآموزان به سمت رشتههای فنی و حرفهای و کاردانش قبل از پایان این برنامه محقق شده است و برای امسال نیز هدایت حدود ۵۰ تا ۵۱ درصد دانشآموزان به سمت این شاخه هدفگذاری شده است.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر لزوم کیفیسازی آموزشها در شاخه نظری هم گفت: توسعه رشته ریاضی و فیزیک در خصوص تحصیل در رشتههای مهندسی بسیار مهم است، بنابراین توصیه میشود دانشآموزان کمتر به سمت رشتههای انسانی و تجربی بروند و براساس استعدادها با اولویت رشتههای فنی و حرفهای و کاردانش و ریاضی و فیزیک ادامه تحصیل بدهند.
وی ادامه داد: بر اساس اسناد علمی و توسعهای دنیا و آمایش شغلی، بازار جهان در ۱۰ سال آینده به رشتههای مهندسی نیازمند است و باید این موضوع مدنظر دانشآموزان قرار بگیرد.
برملا گفت: با توجه به رشد کمی در توسعه رشتههای فنی و حرفهای و کاردانش و علاقهمندی دانشآموزان به این رشتهها، روزانه مشکلات متعددی در خصوص ثبتنام دانشآموزان داریم؛ مراجعه به این هنرستانها زیاد است اما ظرفیت به اندازه کافی وجود ندارد.
وی بیان کرد: در بسیاری از شهرها از جمله اهواز ظرفیت در هنرستانها محدود و مشکل در ثبتنام دانشآموزان، زیاد است.
انتهای پیام
نظرات