سیدداود ابراهیمی دوشنبه ۲۷ مرداد در نشست مدیران مدارس متوسطه شهرستانهای ابهر، خرمدره و سلطانیه که با موضوع استقرار الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین برگزار شد، با اشاره به اهداف این سند، اظهار کرد: مدرسه تراز در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک مدرسه زنده و پویا است و باید سه ویژگی کلیدی هویت بخشی، یادگیری ماندگار و رشد متوازن در آن تحقق یابد و دانش آموزان را در راستای این سه ویژگی تربیت کند.
وی تصریح کرد: مدرسه تراز با تقویت ارزشها، فرهنگ یادگیری و مشارکت فعال دانشآموزان، محیطی امن، مشارکتی و همسو با چارچوبهای اخلاقی و تربیتی ایجاد میکند.
مدیر آموزش و پرورش ابهر با توضیح اینکه هدف اصلی در مدرسه تراز، تشکیل هویت دینی، علمی، پژوهشی و اجتماعی دانشآموزان است، ادامه داد: این امر کمک میکند تا هر دانشآموز به عنوان یک فرد شایسته و مسئول دیده شود.
او با اشاره به اینکه طراحی آموزشی با رویکرد مهارتهای زندگی، تفکر نقاد، حل مسئله و یادگیری فعال صورت میگیرد و برنامههای یادگیری عمیق، پروژه محور و متنوع با ارزیابیهای متناسب، بهبود مییابد، افزود: این امر سبب میشود دانشآموزان بتوانند دانش را به کاربرد تبدیل کنند و اطلاعات را به صورت پایدار در ذهن نگه دارند.
ابراهیمی ادامه داد: توجه به ابعاد گوناگون رشد (شناختی، رفتاری، اجتماعی، جسمانی و اخلاقی) در امر تعلیم و تربیت بسیار مهم است و تفاوتهای فردی دانش آموزان باید مورد توجه قرار گیرد و تلاش شود هر دانشآموز با توانمندیهای خاص خود به سطحی بالاتر برسد و فرصتهای برابر آموزشی فراهم شود.
مدیر آموزش و پرورش ابهر یادآور شد: محیط آموزشی باید با وجود چالشهای تحصیلی، فضایی داشته باشد که در آن یادگیری با انگیزه و لذت همراه باشد تا یادگیری ماندگار و پایدار شکل گیرد.
انتهای پیام
نظرات