• شنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1404060100212
  • خبرنگار : 50649

نماینده شیراز خبر داد

افتتاح قطعه ۷ آزادراه شیراز _ اصفهان همزمان با کلنگ‌زنی قطعه ۸

افتتاح قطعه ۷ آزادراه شیراز _ اصفهان همزمان با کلنگ‌زنی قطعه ۸

ایسنا/فارس نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: قطعه هفت آزادراه شیراز–اصفهان در هفته جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح خواهد شد و این افتتاح باید همزمان با کلنگ‌زنی قطعه هشت انجام شود تا روند اجرایی پروژه شتاب گیرد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر گفت: قطعه هفت آزادراه شیراز _ اصفهان قرار است در هفته جاری با حضور وزیر افتتاح شود اما ما تأکید داریم که این افتتاح باید همراه با کلنگ‌زنی قطعه هشت باشد و تاکید کردیم که سفر وزیر برای افتتاح قطعه هفت و کلنگ‌زنی قطعه هشت باشد.

وی درباره موانع آغاز عملیات اجرایی قطعه هشت آزادراه شیراز_ اصفهان که همان آزادراه شیراز _ بوشهر می‌شود، توضیح داد: دو مشکل مطرح می‌شد؛ یکی مسئله تملک زمین‌ها که از ۱۲ کیلومتر مسیر این قطعه، حدود چهار کیلومتر آزادسازی شده و باقی مانده باید تملک شود. مشکل دوم نیز مربوط به سهم مشارکت میان وزارت دفاع و وزارت راه بود. ابتدا دولت سهم ۷۰ درصدی برای خود در نظر گرفته بود اما بعد به ۵۰ درصد کاهش یافت و مصوبه دولت در این زمینه روشن است. کارشناسان سازمان برنامه و بودجه نمی‌توانند برخلاف مصوبه دولت عمل کنند و ما اصرار داریم که کلنگ‌زنی قطعه هشت آغاز شود.

جزئیات آزادراه شیراز _ بوشهر

قادری همچنین درباره آزادراه شیراز _ بوشهر گفت: ثطعه اول این آزادراه ۵۲ کیلومتر است و از همان نقطه‌ای آغاز می‌شود که قطعه هشت آزادراه شیراز _ اصفهان تمام می‌شود و مسیر به سمت دشت ارژن ادامه می‌یابد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر این پروژه در مرحله امضای تفاهم‌نامه میان وزارت دفاع و شهرداری شیراز قرار دارد تا سپس وزارت راه نیز آن را امضا کرده و ضمانت‌نامه‌ها به دولت ارائه شود.

وی بیان کرد: در اولویت‌بندی ما، قطعه اول و همچنین قطعات چهار و پنج آزادراه شیراز _ بوشهر قرار دارند که در مجموع حدود ۵۰ کیلومتر است. امیدواریم با مشارکت ۲۰ درصدی استانداری بوشهر بتوانیم این پروژه‌ها را به اجرا برسانیم. اما قطعه دو و سه پرهزینه هستند و احتمالاً به راحتی سرمایه‌گذار پیدا نمی‌کنند. معمولاً سرمایه‌گذاران حاضر به مشارکت بیش از ۳۰ درصد نیستند و با سهم ۵۰ درصدی دولت، ۲۰ درصد باقی‌مانده باید در مراحل بعدی تأمین شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha