حمید دهقان با بیان این که با درخواست بی شمار والدین دانش آموزان برای بازگشایی و فعال شدن مجدد سامانه ثبت نام سرویس مدارس «سپند» مواجه شدیم، گفت: این درخواستها به اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور منعکس شد و با موافقت این اتحادیه، سامانه سپند تا ۱۵ شهریور برای آخرین بار به منظور ثبت درخواست و یا ویرایش اطلاعات والدین جهت سرویس مدرسه برای سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ فعال شد.
وی با اشاره به این که سامانه پایش ناوگان دانش آموزی «سپند» توسط وزارت کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: هدف از طراحی و راه اندازی این سامانه، ساماندهی، مدیریت و نظارت یکپارچه و مستمر بر تمامی فرایندهای قانونی خدمات دهی سرویس مدارس می باشد.
دهقان افزود: اولویت تخصیص سرویس مدارس با والدینی است که در زمان مقرر ثبت درخواست کردهاند و آن دسته از والدین که ممکن است تا شروع سال تحصیلی تغییر محل سکونت یا مدرسه دانش آموز داشته باشند یا در مرحله اول ثبت نام والدین نتوانستند درخواست خود را در سامانه ثبت کنند، میتوانند در این مرحله نسبت به ثبت نام اقدام کرده یا اطلاعات خود را ویرایش کنند.
به گفته وی، در صورتی که همچنان محل سکونت یا مدرسه فرزند خانوادهها قطعی نشده است نیز توصیه میشود ثبت درخواست را در سامانه انجام داده و پس از نهایی شدن نشانی منزل یا مدرسه به شرکت های ارائه دهنده سرویس مدارس که از شهرداری مجوز فعالیت دریافت کردهاند مراجعه و درخواست کنند تا ثبت نام آنان را تکمیل کنند.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد در روز دوشنبه سوم شهریور، دهقان با بیان این که شرکت حمل و نقل دانش آموزی ثبت شده، توسط شهرداری ارزیابی، اعتبارسنجی و تائید میشود و پس از آن، اطلاعات شرکتها، رانندگان، خودروها و مسیرهای سرویس مدارس به طور کامل ثبت و در دسترس والدین قرار میگیرد، گفت: به منظور افزایش سطح کیفیت و ایمنی، امکان نظارت بر خط بر نحوه سرویس دهی ناوگان نیز در این سامانه فراهم شده است و والدین میتوانند تخلفات این حوزه را به شهرداری اعلام کنند و اگر اولیاء با شرکتهایی که در سامانه ثبت نشده قرارداد ببندند، مسئولیتی متوجه شهرداری نخواهد بود.
انتهای پیام
نظرات