• پنجشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404061307764
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

کاظمی:

مجلس دانش‌آموزی، میدان تمرین مشارکت است/ برنامه‌ریزی‌ها مبتنی بر ذائقه‌های دانش‌آموزان باشد

مجلس دانش‌آموزی، میدان تمرین مشارکت است/ برنامه‌ریزی‌ها مبتنی بر ذائقه‌های دانش‌آموزان باشد

وزیر آموزش و پرورش در آیین‌ افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی با تأکید بر این‌که مجلس دانش‌آموزی میدان تمرین مشارکت است، گفت: مجلس یک میدان خوب برای تمرین دموکراسی است و ضرورت دارد برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه مبتنی بر ذائقه‌های دانش‌آموزان باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی‌؛ وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی با تأکید بر این‌که مجلس دانش‌آموزی میدان تمرین مشارکت است، گفت: شوراهای دانش‌آموزی نیز با هدف افزایش مشارکت دانش‌آموزان در بهبود مدیریت فضای مدرسه ایجاد شود.

وی افزود: ‌در ‌دوره‌ای که من معاون پرورشی بودم، مجالس دانش‌آموزی استانی را هم ‌تشکیل دادیم تا نقش ‌پذیری بیشتری داشته باشند و مشارکت بیشتری از دانش‌آموزان را شاهد باشیم.

کاظمی  با تأکید بر ایجاد فضای مشارکت ‌واقعی برای دانش آموزان، افزود:  اگر این مهم را انجام دهیم همه چیز در مدرسه به درستی تغییر خواهد کرد و  شرایط مدرسه ‌از پاکیزگی مدرسه ‌تا نظم و انضباط و فعالیت‌های تربیتی متحول خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که سطح مجلس دانش‌آموزی متفاوت است، افزود: ‌مجلس دانش ‌آموزی ‌یک موقعیت تربیتی ممتاز برای تمرین مشارکت و تمرین فضای ارتباطی و تعاملات در سطح ملی و حتی بین‌المللی است.

کاظمی تصریح کرد: مجلس یک میدان خوب برای تمرین دموکراسی، مهارت‌ های ارتباطی در سطح ملی و مشارکت در فرایند تصمیم‌ سازی‌ها در نظام تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: ما زمانی ‌موفقیم که بتوانیم برنامه ‌ریزی ‌های مختلف نظام تعلیم و تربیت را مبتنی بر همین ذائقه ‌های دانش آموزان انجام دهیم.

وی گفت: امیدواریم ‌کمیسیون‌های این مجلس به معنای واقعی شکل بگیرد و بتوانند برنامه‌های آموزش و پرورش را در بخش‌های مختلف ‌بررسی ‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ضرورت دارد آیین‌ نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که مرتبط با مدرسه و مرتبط با سرنوشت دانش ‌آموزان در دستورکار شورای عالی آموزش پرورش است در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شود و نظرات دانش‌آموزان را ‌داشته باشیم.

کاظمی گفت: باید فرآیند را به گونه‌ای طراحی ‌کنیم که قبل از تصمیم، نظرات دانش‌آموزان و پیشنهادات دانش‌آموزان را دریافت کرده باشیم که طبیعتاً در این صورت تصمیم بهتری خواهیم گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha