• پنجشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1404061307831
  • خبرنگار : 71589

جدیدترین پروژه هوش مصنوعی اپل؛ یک ابزار جست‌وجوی وب

جدیدترین پروژه هوش مصنوعی اپل؛ یک ابزار جست‌وجوی وب

گزارش‌ها حاکی از آن است که جدیدترین پروژه هوش مصنوعی شرکت اپل ممکن است توسعه یک ابزار جست‌وجوی وب باشد. این پلتفرم شایعه شده می‌تواند بخشی از بازطراحی دستیار هوشمند اپل موسوم به سیری(Siri) باشد که مدت‌هاست مورد انتظار است.

به گزارش ایسنا، اپل همچنان به دنبال جایگاهی در رقابت هوش مصنوعی است و تلاش بعدی آن می‌تواند این شرکت را وارد حوزه جستجوی وب کند.

مارک گورمن(Mark Gurman) از بلومبرگ گزارش می‌دهد که اپل در حال ساخت یک پلتفرم جستجو است که ممکن است آن را در به‌روزرسانی «سیری» مبتنی بر هوش مصنوعی خود بگنجاند. منابع آگاه گفته‌اند که این ابزار که درون شرکت اپل «World Knowledge Answers» به معنی «پاسخ‌های دانش دنیا» نامیده می‌شود، می‌تواند به مرورگر وب سافاری(Safari) و رابط جستجوی تلفن هوشمند Spotlight نیز اضافه شود.

تلاش‌های اپل در حوزه هوش مصنوعی از زمان معرفی کم‌فروغ «هوش اپل»(Apple Intelligence) در رویداد سال گذشته آن زیر ذره‌بین بوده است. از آن زمان، به نظر می‌رسد که این شرکت هنوز در حال تلاش است و سیری احیا شده و مجهز به هوش مصنوعی آن قرار نیست تا سال 2026 از راه برسد.

گفته می‌شود این ابزار جستجوی پیشنهادی بخشی از راه‌اندازی مجدد و برنامه‌ریزی شده سیری در بهار آینده خواهد بود.

برخی از جنبه‌های اصلی «سیری» هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. طبق گزارش‌ها، این شرکت استفاده از هوش مصنوعی جمینای(Gemini) گوگل را برای تقویت نسخه‌ای از دستیار هوش مصنوعی خود آزمایش کرده است، اگرچه متعهد به استفاده از این رویکرد نشده است.

در نظر گرفتن یک مشارکت خارجی برای این ویژگی مهم، یکی از مسیرهایی است که اپل می‌تواند برای تقویت پیشنهادات هوش مصنوعی خود در پیش بگیرد. «تیم کوک» مدیرعامل اپل نیز گفته است که این شرکت برای دنبال کردن نقشه راه فعلی خود، پذیرای خرید شرکت‌های دیگر است. حتی شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه این شرکت به دنبال خرید شرکت پرپلکسیتی(Perplexity) است.

اپل از نظر تاریخی از دخالت در حوزه جستجو اجتناب کرده است، اما این پیشرفت می‌تواند نشان دهد که چگونه تعداد بیشتری از مشتریان بالقوه آن برای دسترسی به اطلاعات آنلاین به چت‌بات‌های هوش مصنوعی روی می‌آورند. به ویژه اگر این شرکت گزینه هوش مصنوعی را به «سافاری» بیاورد، ممکن است اپل بتواند مستقیماً با سایر شرکت‌های بزرگ فناوری که چت‌بات‌های خود را ارائه می‌دهند، مانند گوگل با جمینای یا مایکروسافت با کوپایلت(Copilot) رقابت کند. همچنین می‌تواند به برابری با شرکت‌های هوش مصنوعی که وارد بازی مرورگرها می‌شوند، مانند Perplexity و OpenAI نزدیک‌تر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha