• یکشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1404061609318
  • خبرنگار : 71282

تبدیل مراکز فنی و حرفه‌ای به نمایشگاه‌های فروش/آشنایی مهارت‌آموزان با دوره‌های فروش اینترنتی

تبدیل مراکز فنی و حرفه‌ای به نمایشگاه‌های فروش/آشنایی مهارت‌آموزان با دوره‌های فروش اینترنتی

بر اساس اعلام مسئولان وزارت کار طرحی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آغاز شده که بر اساس آن بیش از ۶۰۰ مرکز فنی و حرفه‌ای به فروشگاه تبدیل خواهند شد، با این طرح مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای دوره های بازاریابی اینترنتی را برای فروش محصولات خود در بازار می‌گذرانند.

به گزارش ایسنا، فروش یکی از عوامل اساسی و حیاتی در هر تجارتی است. در واقع فروش به معنای عملیاتی است که طی آن محصولات یا خدمات به مشتریان عرضه و به تبادل مالی برای شرکت یا سازمان منجر می‌شود. اهمیت فروش در زنجیره ارزش تجارت بسیار بالاست و نقش مهمی در موفقیت و رشد مجموعه‌ها و بنگاه‌ها دارد. فروش برای سازمان‌ها و مجموعه‌ها منبع اصلی تولید درآمد است و با افزایش فروش، درآمد آنها افزایش می‌یابد و این امکان را فراهم می‌کند که برای سرمایه‌گذاری در تحقق اهداف خود اقدام کنند.

فروش به افراد و صاحبان کسب و کارها کمک می‌کند تا در بازار رقابتی به عنوان یک رقیب قوی حضور داشته باشند و قدرت مذاکره با تأمین‌کنندگان را افزایش و بازار را تحت تاثیر قرار دهند. اینجاست که نقش مهارت و آموزش‌های بازاریابی اهمیت پیدا می‌کند. بر همین اساس پیوند و تبدیل مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های عرضه محصول می‌تواند گام موثری در جهت ارتقای دانش بازاریابی اینترنتی مهارت‌آموزان شود و از این طریق ضمن آشنایی با فرایند فروش و بازاریابی، محصول و خدمات خود را از طریق دیجیتال مارکتینگ در بستر فضای مجازی و اینترنت به معرض نمایش و عرضه بگذارند.

از طریق پیوند بین مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با مهارت‌آموزان،‌ سطح دانش بازاریابی اینترنتی آنها افزایش یافته و زمینه فروش محصولات مهارت‌آموختگان فراهم می‌شود.زمانی که مهارت آموختگان دوره‌های مهارتی را پشت سر بگذارند و وارد عرصه تولید شوند باید دوره‌های بازاریابی را برای عرضه محصولات خود به بازار طی کنند. در همین راستا وزارت کار و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور درصدد برقراری پیوند میان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با مهارت‌آموزان و ارتقای سطح دانش بازاریابی اینترنتی آنها برآمده‌اند. به همین منظور در روزهای اخیر رویداد ملی توربو فروش با هدف آموزش کسب و کار و فروش اینترنتی ویژه مربیان و مهارت‌آموزان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد تا مهارت‌آموزانی که علاقمند به ارتقای دانش بازاریابی اینترنتی هستند در این دوره‌ها شرکت کنند.

هدف اصلی از این رویداد برقراری پیوند میان کارگاه‌های تولیدی و بازار فروش است و مهارت‌آموزان باید بتوانند از فضای دیجیتال برای بازاریابی و عرضه محصولات و خدمات خود بهره‌برداری کنند.

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ نوعی از بازاریابی محصولات یا خدمات است که با استفاده از فناوری‌های دیجیتال و اینترنت و از جمله تلفن‌های همراه و دیگر صفحات نمایش مثل کامپیوتر و هر رسانه دیجیتال دیگر انجام می‌شود. امروزه رشته دیجیتال مارکتینگ در دانشگاه‌ها جای خود را باز کرده و حتی دانشگاه‌های متعددی در جهان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی را در سطح کارشناسی ارشد و در قالب MBA ارائه می‌کنند.

تبدیل مراکز فنی و حرفه‌ای به نمایشگاه‌های فروش/آشنایی مهارت‌آموزان با دوره‌های فروش اینترنتی

در همین راستا، احمد میدری‌- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیرا اعلام کرد که استفاده از شرکت‌های پیشرو در بازاریابی الکترونیکی به عنوان یکی از سیاست‌های وزارتخانه دنبال می‌شود زیرا می‌توان از طریق آن کیفیت خدمات دولتی را افزایش داد، از این رو درنظر داریم از شرکت‌های پیشرو در بازاریابی دیجیتال استفاده کنیم تا بتوانیم دسترسی تولیدکنندگان مشاغل خرد و خانگی به ویژه زنان سرپرست خانوار را به بازارها گسترش دهیم.

طبق گفته وزیر کار، قرار است از ظرفیت شرکت‌های پیشرو در بازاریابی دیجیتال استفاده شود تا دسترسی تولیدکنندگان مشاغل خرد و خانگی به ویژه زنان سرپرست خانوار به بازارها گسترش یابد.

وی از آغاز طرحی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد که بر اساس آن سازمان فنی و حرفه‌ای ۶۵۰ مرکز خود را به نمایشگاه و فروشگاه تبدیل می‌کند و کسانی که آموزش می‌بینند می‌توانند محصولات خود را از این طریق عرضه کنند و به بازارهای دیجیتال متصل شوند تا محدودیتهای فروش محصولاتشان کاهش یابد.

پیش از این تفاهم‌نامه همکاری مشترکی میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف هم افزایی توان علمی و اجرایی دو طرف به منظور طراحی و اجرای نظام تامین نیروی کار ماهر در فناوری‌های نوظهور و تربیت نیروی کار ماهر در حوزه اقتصاد دیجیتال به امضاء رسید.

مطابق برنامه هفتم توسعه، تربیت ۵۰۰ هزار نیروی کار ماهر در اقتصاد دیجیتال در ۱۶رسته آموزشی تکلیف شده که این مهم لازمه رشد اقتصادی ۸ درصد است.

در حال حاضر مهارت مهم‌ترین حلقه از زنجیره اشتغال است و ارتقای بهره‌وری و استفاده بهینه از ظرفیت نیروی انسانی را تضمین می‌کند. امروز تأمین نیروی کار ماهر یک دغدغه و چالش مهم در اقتصاد ایران به شمار می‌شود و یکی از چالش های محیط کسب و کار است؛ بنابر این مهارت باید به گفتمان ملی تبدیل و آموزش های متناسب با نیاز بازار کار دنبال شود.

با توجه به تحولات فناورانه و تغییرات تکنولوژی،صنایع بزرگ برای به‌روزرسانی آموزش‌ها باید در روند جذب و آموزش نیروها از ظرفیت آموزش‌های مهارتی استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان معتقدند که در عصر اقتصاد دیجیتال تنها کشورهایی قادر به رقابت خواهند بود که سرمایه‌گذاری هدفمند در آموزش مهارت‌های نوین مانند هوش مصنوعی، تحلیل داده‌ها، رایانش ابری و امنیت سایبری را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha