به گزارش ایسنا، «گروه حمل و نقل و محیط زیست»، بهبود قابل توجه را نسبت به فروش خودروهای برقی در نیمه اول سال میلادی جاری، پیشبینی کرده که فقط شرکتهای ولوو کارز و بیامدبلیو در مسیر دستیابی به اهداف کاهش انتشار آلایندگی بودند، در حالیکه شرکتهای استلانتیس، رنو، فولکسواگن و مرسدس بنز عقب مانده بودند.
این گروه تحقیقاتی، در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد افزایش عرضه مدلهای مقرونبهصرفهتر با کاهش قیمت باتری و رشد چشمگیر زیرساختهای شارژ، تقاضا را افزایش داده است. همچنین پیشبینی کرد فروش خودروهای تمام برقی از ۱۸ درصد سهم در بازار خودروی اتحادیه اروپا، فراتر رود و به ۳۰ درصد در سال ۲۰۲۷ برسد.
«گروه حمل و نقل و محیط زیست»، این افزایش فروش را نشانهای از موثر بودن اهداف دانست و اعلام کرد هرگونه تضعیف اهداف بعدی برای سالهای ۲۰۳۰ و ۲۰۳۵، سرمایهگذاریها در خودروهای برقی را از بین خواهد برد و به چین اجازه میدهد تا برتریاش را گسترش دهد.
در این گزارش آمده است اکنون، اروپا با یک انتخاب سرنوشتساز روبرو است و یا باید رهبری رقابت جهانی خودروهای برقی را بر عهده بگیرد یا در دوران سوختهای فسیلی عقب بماند.
گروههای خودروسازی اعلام کردهاند: اهداف آتی کاهش انتشار دی اکسیدکربن از جمله کاهش ۱۰۰ درصدی تا سال ۲۰۳۵، دیگر عملی نیست. قرار است مدیران اجرایی خودروسازان در ۱۲ سپتامبر با «اورزولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا، دیدار کنند تا در مورد آینده این بخش در اتحادیه اروپا، گفت وگو کنند.
بر اساس گزارش رویترز، «گروه حمل و نقل و محیط زیست»، اعلام کرد: پیشبینی میکند مرسدس بنز با توجه به مدلهای موتور احتراق داخلی سودآورتر، همچنان از سایر خودروسازان اتحادیه اروپا در این اهداف عقب بماند.
عدم دستیابی به اهداف منجر به جریمه خواهد شد که خودروسازان گفته بودند اگر ۲۰۲۵ سال هدف باشد، به میلیاردها یورو خواهد رسید. اکنون میزان انطباق به این اهداف، بر اساس میانگین انتشار گازهای گلخانهای در دوره ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ محاسبه میشود.
انتهای پیام
نظرات