ایمان اوانی دوشنبه ۱۷ شهریور در حاشیه تجلیل از برترینهای مرحله استانی طرح جابربن حیان که در دبستان دخترانه فروغ دانش آمل برگزار شد، اظهار کرد: این تعداد دانش آموز با بهرهمندی از ۶۰ هزار و ۴۱۶ معلم راهنما درمجموع حدود ۸۵ هزار و ۸۸۵ اثر خلاقانه و نوآورانه خود در زمینههای مختلف ارائه کردند.
وی ادامه داد: از مجموعه آثار ارائهشده در مرحله شهرستانی و داوریهای انجام شده، حدود ۲۵۲ اثر علمی و پژوهشی و ۵۲ اثر فرهنگی هنری از ۷۷۰ دانش آموز با هدایت ۹۶ معلم راهنما جواز حضور درمرحله استانی را کسب کردند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه برترینهای مرحله استانی طی مراسمی در آمل تجلیل شدند، تصریح کرد: امسال کیفیت طرحهای ارائهشده و استقبال دانش آموزان بهتر از سالهای گذشته بوده است.
اوانی اضافه کرد: در نهایت ۵۱ نفر با ۲۲ طرح در مرحله استانی شایسته تقدیر و تندیس ویژه جشنواره شدند و از آنان نیز تجلیل شد.
وی یادآورشد: امسال برای نخستین بار مرحله کشوری طرح جابربن حیان دراستان اردبیل برگزار میشود و پس از اعلام دبیرخانه کشوری این طرح، سهمیه هراستان برای ارسال اثار برتر در مرحله کشوری مشخص و به همراه صاحبان آثار شرکت داده خواهند شد.
رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل هم در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، گفت: هدف از اجرای طرح جابربن حیان، پرورش دانش آموز کاوشگر و پژوهشگر است تا بتواند برای مشکلات زندگی به دنبال راه حل مناسب باشد.
مرتضی عسگری افزود: امسال حدود دو هزار دانش آموز بیش از هزار و ۸۴ طرح درمرحله شهرستانی طرح جابربن حیان و در محورهای ششگانه این جشنواره از جمله «طبقهبندی، تحقیق، مدل، نمایش علمی، طراحی ساخت و آزمایش» توانمندیهای فردی و گروهی خود را عرضه کردند.
وی ادامه داد: این تعداد اثر ارائه شده پس از داوری در نهایت ۱۵۹ اثر به مرحله شهرستانی رسید که در این مرحله نیز ۱۰ اثر برتر جواز حضور در مرحله استانی جشنواره جابربن حیان را کسب کردند.
رییس اداره آموزش و پرورش آمل، به اهداف مهم جشنواره دانش آموزان جابربن حیان اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای طرح جابربن حیان این است که دانش آموزان مطابق راهکار ۱۵ سند تحول بنیادین پرسشگر، کاوشگر و محقق تربیت شوند و به دنبال پژوهش باشند هدف آموزش و پرورش هم همین است که دانش آموزان به دنبال حل مسئله باشند و با تحقیق، مطالعه و از طریق روش علمی به پاسخ برسند.
عسگری تاکید کرد: دانش آموزان باید برای زندگی آینده آماده باشند و بتوانند مسائل اجتماعی و عاطفی خود را حل کنند.
وی اظهارکرد: طرح جابربن حیان موجب مشارکت دانش آموزان در طرحهای پژوهشی میشود تا دانش آموزان به موضوعات علمی تشویق و محقق و پژوهشگر شوند.
انتهای پیام
نظرات