• جمعه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1404062112217
  • خبرنگار : 30057

کُد بتل؛ بزرگترین میدان هوش مصنوعی دانش‌آموزان به ایستگاه آخر رسید

کُد بتل؛ بزرگترین میدان هوش مصنوعی دانش‌آموزان به ایستگاه آخر رسید

مرحله ششم «کُد بتل»، بزرگترین رقابت ملی هوش مصنوعی دانش‌آموزی کشور، با مشارکت بیش از ۳۳ هزار و ۴۰ دانش‌آموز از سراسر ایران به‌صورت آنلاین و رایگان برگزار شد و امروز برترین های این رقابت علمی معرفی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، این مسابقه که روی یک پلتفرم بومی و دانش‌بنیان برگزار شد، به عنوان گامی مهم در آموزش نسل آینده ایران در حوزه برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی شناخته می‌شود.

در این دوره، ۲۰ هزار و ۲۱۸ دختر و ۱۲ هزار و ۸۲۲ پسر از ۶۵۳ منطقه آموزشی و ۳۹۸ شهر مختلف کشور شرکت کردند. استان‌های تهران با ۳۷۳۶ نفر، خوزستان با ۳۴۲۷ نفر و خراسان رضوی با ۲۶۷۸ نفر بیشترین مشارکت را داشتند.

از نظر پایه تحصیلی، ۶۶۵۸ نفر از مقطع ابتدایی و ۲۶ هزار و ۳۸۲ نفر از مقاطع متوسطه در مسابقه حضور داشتند. در میان دانش‌آموزان متوسطه، ۲۱ هزار و ۴۶۸ نفر از متوسطه اول و ۴۹۱۴ نفر از متوسطه دوم شرکت کرده‌اند.

برگزیدگان این دوره در مراسم اختتامیه فصل تابستان طرح «ایران دیجیتال» که امروز جمعه برگزار می‌شود، مورد تقدیر قرار می‌گیرند و جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

مسابقه «کُد بتل» بخشی از سلسله رقابت‌های ملی هوش مصنوعی در چارچوب طرح «ایران دیجیتال» است که با هدف آموزش یک میلیون دانش‌آموز در حوزه برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی طراحی شده است. برگزاری این رویداد با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری و همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات انجام می‌شود.

در دوره‌های پیشین، بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز از ۷۶۸ شهر کشور در مسابقات شرکت کرده و ۶۷۰ نفر موفق به کسب رتبه و دریافت جایزه شده‌اند. 

به گزارش ایسنا فرایند برگزاری این رویداد رقابتی هوش مصنوعی به این صورت بود که دانش‌آموزان ابتدا در سامانه رسمی مسابقه در پلتفرم بومی ثبت‌نام می‌کردند. ثبت‌نام برای همه رایگان بوده است و نیاز به پیش‌زمینه خاصی ندارد، هرچند آشنایی با مفاهیم پایه برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی مزیت محسوب می‌شود.

در مرحله بعد شرکت‌کنندگان بر اساس پایه تحصیلی آنها ابتدایی، متوسطه اول و دوم در دسته‌بندی‌های مشخص قرار می‌گیرند تا مسابقه متناسب با سطح آموزشی آنها باشد.

در مرحله اصلی، دانش‌آموزان با مجموعه‌ای از چالش‌ها و مسائل مواجه می‌شوند. این چالش‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

* طراحی الگوریتم‌های ساده و پیشرفته

* حل مسائل هوش مصنوعی با داده‌های مشخص

* برنامه‌نویسی ربات‌ها یا شبیه‌سازی‌های مجازی

شرکت‌کنندگان باید راه‌حل‌های خود را به صورت آنلاین ارسال کنند و عملکردشان توسط سیستم ارزیابی شود. هر پاسخ یا پروژه دانش‌آموزان به صورت خودکار توسط سیستم بررسی می‌شود و بر اساس دقت، سرعت و خلاقیت امتیاز دریافت می‌کنند.

کُد بتل تنها یک مسابقه نیست؛ بلکه بخشی از برنامه بلندمدت «ایران دیجیتال» است که با هدف آموزش یک میلیون دانش‌آموز در حوزه برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی اجرا می‌شود. شرکت‌کنندگان پس از مسابقه می‌توانند مهارت‌های خود را با استفاده از منابع آموزشی پلتفرم و دوره‌های تکمیلی توسعه دهند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha