به گزارش ایسنا، مدتی است تیمهای فوتبال کشورمان همزمان با مناسبتهای فرهنگی، پوسترهایی را متناسب با ایام خاص طراحی و در فضای مجازی منتشر میکنند که ارزشی افزوده را علاوه بر بُعد ورزشی، برای علاقمندان فوتبال به همراه دارد.
پوستر تیمهای خیبر و ذوبآهن برای مسابقات فوتبال در روزهای جمعه و شنبه به مناسبت روز ملی سینما با رنگ و شکل هنر هفتم طراحی و منتشر شد.
تیم ذوبآهن اصفهان روز ۲۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۸ به مصاف مس رفسنجان خواهد رفت و این دیدار در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار خواهد شد. و برای این دیدار پوستر زیر استفاده شده است.
از هفته سوم لیگ برتر فوتبال کشور، همزمان با روز ملی سینما، تیم خیبر خرمآباد به مصاف فجر سپاسی شیراز رفت که پوستر زیر با عکسی از مهدی رحمتی، سرمربی خیبر برای این دیدار طراحی شد.
به یاد علی انصاریان ـ بازیکن فقید فوتبال که در حوزه بازیگری هم فعالیت داشت، تیم فولاد در آستانه دیدار با پرسپولیس، پوستری را روانه فضای مجازی کرد. این پوستر با تصویری از یحیی گلمحمدی، سرمربی تیم فولاد به مناسبت روز ملی سینما همراه است.
گلمحمدی در نشست خبری این بازی هم پیش از بیان هر مطلبی با تبریک روز ملی سینما و قدردانی از هنرمندان این عرصه، یاد علی انصاریان را گرامیداشت.
در همین راستا تیم سیرجانی گلگهر هم برای رویارویی تیمهای زنان و آقایان مقابل سپاهان سکانسی جاودانه از فیلم «باغ سنگی» را به بهانهی گرامیداشت روز ملی سینما منتشر کرد. این فیلم مستند داستانی به کارگردانی پرویز کیمیاوی، در سال ۱۹۷۶ موفق به دریافت جایزه خرس نقرهای جشنواره بینالمللی فیلم برلین شد.
اخیرا بسیاری از تیمهای فوتبال جهان، از المانهای فرهنگی ـ هنری برای طراحی پوستر بازیها و پیراهنها خصوصا در مسابقات استفاده میکنند. در کشورمان نیز این رویکرد به امری نسبتا معمول بدل شده و با بهرهگیری از هوش مصنوعی، پوسترها قبل از بازی طراحی و در فضای مجازی منتشر می شوند. نمونه اخیرِ این حرکت ورزشی فرهنگی، انتشار پوسترهای باشگاههای سپاهان و پرسپولیس ـ معروف به الکلاسیکو ایرانی ـ با الهام از آثار محمود فرشچیان (نگارگر فقید کشورمان) بود که باعث ایجاد یک لایه هنری و فرهنگی در کنار رقابتی ورزشی شد.
انتهای پیام
نظرات