• شنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۴ / ۰۲:۳۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1404062112361
  • خبرنگار : 71263

تویوتا تجهیزات قدیمی تولید را به ژاپن آورد

تویوتا تجهیزات قدیمی تولید را به ژاپن آورد

تویوتا که بزرگترین خودروساز جهان است، قبل از این که به یک نیروی غالب در دنیای خودرو تبدیل شود، به عنوان بخشی از کارخانه‌های بافندگی اتوماتیک تویودا فعالیت داشت و اخیرا برای جشن گرفتن رشد برق‌آسای خود در طول سال‌ها، یک قطعه مهم تاریخی از تجهیزات تولید سنگین را به خانه اش در ژاپن بازگردانده است.

به گزارش ایسنا،  همانطور که تویوتا تایمز گزارش داده است، ابزار مورد بحث یک دستگاه پرس ۷۰۰ ‌تنی است که بیش از ۹۰ سال قدمت دارد. این ابزار که به سفارش کیچیرو تویودا، بنیانگذار این خودروساز، توسط کوماتسو تولید شده است، در سال ۱۹۳۴ به بهره‌برداری رسید. این دستگاه، قطعه‌ای زنده از تاریخ تویوتا است که از روز اول مورد استفاده قرار گرفته و هنوز هم به این شرکت خدمت می‌کند.  

موضوع جالب توجه این است که در سال ۱۹۳۸، این دستگاه به کارخانه جدیدی در ژاپن منتقل شد که حدود ۱۵ کیلومتر از مکانی که در ابتدا نصب شده بود، فاصله داشت. طبق گزارش‌ها، از یک گاری برای حمل دستگاه استفاده شد.  پس از این جابجایی اولیه، دستگاه پرس در سال ۱۹۶۲،  از طریق اقیانوس آرام به برزیل منتقل شد و در اولین کارخانه تولیدی تویوتا در خارج از ژاپن، به خوبی مورد استفاده قرار گرفت. این دستگاه پرس تا سال ۲۰۲۳ در آن کارخانه استفاده شد که نمایانگر دهه‌ها خدمت صادقانه بود.

تویوتا تجهیزات قدیمی تولید را به ژاپن آورد

پس از تعطیلی کارخانه برزیلی این خودروساز، آکیو تویودا، رئیس شرکت، گفت: این قطعه سنگین تاریخی و مهم، «نه به عنوان یک شیء، بلکه به عنوان یک همکار فعال» به صورت کاربردی حفظ خواهد شد. بر این اساس، در ژوئن ۲۰۲۴، این خودروساز این دستگاه را به ژاپن بازگرداند؛ جایی که هنوز هم از آن استفاده می‌شود و قطعاتی را تولید می‌کند که در پیل‌های سوختی به کار می‌روند که یک پیشرفت جذاب است. این دستگاه پرس از ابتدای کار وجود داشته و هنوز هم برای ساخت برخی از پیشرفته‌ترین پیشرانه‌های تویوتا به کار می‌رود.

قبل از شروع دوباره کار، این پرس کوماتسو به وضعیت تقریبا نو بازسازی شد، اما تشخیص رنگ اصلی از روی عکس‌های سیاه و سفید اولیه غیرممکن بود، بنابراین از متخصصان رنگ، کمک گرفته شد تا مطمئن شوند که این قطعه ماشین‌آلات همانطور که باید به نظر می‌رسد.

بر اساس گزارش «هات کارز»، تویودا خاطرنشان کرد: با ایستادن در مقابل این دستگاه، کاملا مشخص است که آنها فقط نمی‌خواستند خودرو بسازند، بلکه می‌خواستند صنعت خودروسازی را در ژاپن بسازند. او افزود: من هاله‌ای از آن را حس می‌کنم، مانند یک شاهد واقعی که سعی دارد داستان آن را برای ما تعریف کند و چه داستان شگفت‌انگیزی.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha