• یکشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۴ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404062313175
  • خبرنگار : 71955

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تخصیص ۲ همت برای توسعه زیرساخت‌های «شاد»/ استانداردسازی تجهیزات آموزشی مدارس

تخصیص ۲ همت برای توسعه زیرساخت‌های «شاد»/ استانداردسازی تجهیزات آموزشی مدارس

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۷۷۰۰ مسئله در حوزه فضاهای آموزشی و پرورشی شناسایی شده است گفت: از این تعداد ۲۴۰۰ مورد به بهره‌برداری رسیده و ۱۷۷ کلاس درس جدید نیز به مجموعه مدارس کشور افزوده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در آیین خشت‌گذاری طرح مدرسه اولیاء که در دبستان پسرانه دکتر حافظی منطقه ۱۰ تهران برگزار شد، با اشاره به گسترش نگاه تحولی در نظام تعلیم و تربیت کشور گفت: آموزش و پرورش زیربنای توسعه کشور است و همه دستگاه‌ها و نهادهای اجتماعی باید در این مسیر مشارکت فعال داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه امروز نظام آموزشی کشور بر اساس یک نقشه راه دقیق در حال حرکت است، افزود: هدف نهایی این نقشه، ارتقای عدالت و کیفیت در آموزش است؛ به همین منظور تاکنون ۷۷۰۰ مسئله در حوزه فضاهای آموزشی و پرورشی شناسایی شده که از این میان، ۲۴۰۰ مورد به بهره‌برداری رسیده و با این رویکرد ۱۷۷ کلاس درس جدید نیز به مجموعه مدارس کشور افزوده خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مدارس مناطق محروم، ادامه داد: در شش محور شامل مدارس سنگی، کانکسی، و دارای تراکم بالا اقدامات ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

کاظمی از تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان (۲ همت) از محل مسئولیت اجتماعی برای توسعه زیرساخت‌های پلتفرم «شاد» خبر داد و گفت: هدف ما دستیابی به یک پلتفرم به‌روز، قوی و متناسب با نیاز دانش‌آموزان تا سال آینده است.

وی با اشاره به اهمیت به‌روزرسانی تجهیزات فناورانه مدارس، افزود: استانداردسازی تجهیزات آموزشی متناسب با دوره‌های ابتدایی و متوسطه در حال انجام و بسته‌های ویژه‌ای نیز برای هر دوره طراحی شده است.

وزیر آموزش و پرورش توانمندسازی معلمان و مدیران را محور سوم کیفیت‌بخشی به آموزش دانست و ادامه داد: معلم، محور اصلی ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان و ارتقای سطح علمی کشور است؛ در آستانه مهر، دوره‌های آموزشی جامع برای معلمان و مدیران سراسر کشور برگزار شده تا سال تحصیلی جدید با آمادگی کامل آغاز شود.

کاظمی با اشاره به تغییر نگرش عمومی نسبت به اهمیت این حوزه اظهار کرد: بزرگ‌ترین مانع در گذشته، کوچک‌انگاری آموزش و پرورش بود، اما امروز این نگاه تغییر کرده و آموزش و پرورش به دغدغه‌ای ملی تبدیل شده است. اگر قرار است این تحول شتاب بگیرد، مشارکت عمومی ضرورت دارد.

وی افزود: تلاش‌های خُرد دانش‌آموزان نقش مهمی در ساخت ۳۲ مدرسه ایفا کرده و مهم‌ترین دستاورد این حرکت، تغییر نگاه‌ها و باورهای نسل جوان است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت پیش‌قدم شدن یک فرد برای شروع حرکت، ادامه داد: همین قطره‌های کوچک که کنار هم جمع می‌شوند، می‌توانند اتفاقات بزرگ را رقم بزنند. با کمک‌های خرد دانش‌آموزان، می‌توانیم مدارس شهدا را بسازیم و نگرش دانش‌آموزان را تغییر دهیم.

کاظمی بر اهمیت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و انجام مطالعات دقیق برای رسیدن به دیدگاه‌های نوین تأکید و اظهار کرد: امروز باید مسائل را شناسایی کنیم و برای هر کدام راهکار مناسب بیندیشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha