• یکشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1404062313392
  • منبع : نمایندگی مازندران

استاندار اعلام کرد

تشکیل شرکت سهامی و ایجاد نشان تجاری قدرتمند ملی و بین‌المللی برای برنج مازندران

تشکیل شرکت سهامی و ایجاد نشان تجاری قدرتمند ملی و بین‌المللی برای برنج مازندران

ایسنا/مازندران استاندار مازندران در حمایت ویژه برای معیشت پایدار؛ همدلی برای تقویت سفره مردم، برنج را کالایی اساسی و راهبردی برای معیشت مردم دانست و از ارائه بسته حمایتی و تسهیلات ویژه برای ایجاد شرکت سهامی و ثبت نشان تجاری و ملی برای برنج مازندران خبر داد.

مهدی یونسی رستمی در جلسه با شالیکوبی‌داران استان، با بیان اینکه برنج یکی از اصلی‌ترین کالاهای اساسی کشور و محور معیشت مردم مازندران است، تأکید کرد: هر نوع خدمتی که لازم باشد برای حمایت از کشاورزان و شالیکوبی‌داران انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به لزوم تأمین نقدینگی برای خرید محصول کشاورزان گفت: در قالب تفاهم‌نامه با شرکت‌های تعاونی، هزار میلیارد تومان تسهیلات برای شالیکوبی‌داران اختصاص می‌دهیم تا بتوانند برنج کشاورزان را با قدرت بیشتری خریداری کنند.

استاندار مازندران در راستای دغدغه شالیکوبی داران که یکی از مشکلات‌شان را هزینه‌ بالای برق و نحوه پرداخت آن می دانستند افزود:با توافق صورت گرفته، هزینه برق شالی‌کوبی‌ها در قالب پرداخت تقسیطی ۱۲ ماهه مدیریت می‌شود تا فشار مالی کمتری به فعالان این حوزه وارد شود.

وی در ادامه گفت: پیشنهاد ما تشکیل یک شرکت سهامی و ثبت یک برند و نشان تجاری کشوری است تا برنج مازندران با پشتوانه‌ای قوی و منسجم در سطح ملی و حتی بین‌المللی معرفی شود. این فرصت بزرگی است که با حمایت‌های ویژه و تسهیلات لازم فراهم خواهد شد.

استاندار مازندران با اشاره به جلوگیری از صدور مجوزهای بی‌ضابطه خاطرنشان کرد: برای حفظ امنیت شغلی شما جلوی صدور مجوزهای غیرکارشناسی گرفته شد. همه حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد تا شالیکوبی‌ها با اطمینان خاطر فعالیت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران در روز یکشنبه ۲۳ شهریور، سالانه حدود ۹۳۰ هزار تن برنج در مازندران کشت می‌شود و ۱۲۴۰ شالیکوبی فعال در سطح استان به فرآوری این محصول ارزشمند مشغول هستند.

این نشست با تأکید استاندار مازندران بر نگاه حمایتی دولت به کشاورزان و شالیکوبی‌داران همراه بود؛ نگاهی که هدف آن نه‌تنها رفع مشکلات جاری، بلکه ایجاد ساختاری منسجم برای معرفی برنج مازندران به‌عنوان یک برند قدرتمند و ملی در کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha