مجید بهادری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه با تلاشهای انجام شده تعداد بازماندگی از تحصیل در این مدارس کاهش یافته اما هنوز وجود دارد، اظهار کرد: مسائل فرهنگی، ازدواج زودهنگام، مباحث اقتصادی خانواده، عدم در دسترس بودن فضای آموزشی و ... در این امر تاثیرگذار است.
وی افزود: تعداد دانش آموزان عشایری بازمانده از تحصیل ۵۸ نفر بوده که با تلاشهای انجام شده ۳۲ نفر جذب مدارس شدهاند.
بهادری ادامه داد: تعداد دانش آموزانی که جذب نشدهاند یا ازدواج کرده و یا دیگر در دسترس نبودهاند.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۷۴۰۸ دانش آموز عشایر در دورههای ابتدایی و متوسطه سر کلاسهای درس حاضر می شوند، بیان کرد: برای سال تحصیلی جدید ۳۵۳ مدرسه در قالب ۶۳۹ کلاس درس، ۱۰ مدرسه شبانه روزی آماده سازی شده است.
وی تصریح کرد: از تعداد مدارس مذکور، ۸۰ مدرسه به صورت کانکس سیار هستند که ۶۲ باب از این تعداد در استان گلستان قرار دارد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال تحصیلی امسال ۷۸۰۰ معلم، امر آموزش و تربیت دانش آموزان عشایری استان را برعهده خواهند گرفت، ادامه داد: کمبود معلم در مدارس عشایری وجود ندارد اما با کمبود معلمهای تخصصی همچون دبیر پرورشی و یا تربیت بدنی در دوره متوسطه مواجه هستیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هر ساله با رشد علم و ... مواجه هستیم، بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در مدارس عشایری با آن مواجه هستیم، کمبود امکانات و تجهیزات پرورشی است.
انتهای پیام
نظرات